Limmen C1 pakt 3 punten in derby

1 februari 2014 12:30

Hees, C.R. van

HSV C1  -  Limmen C1  1 - 2

Heiloo, 1 februari 2014  Er waren op school al weddenschappen afgesloten op de uitslag van de wedstrijd en gelukkig ging hij door op het mooie kunstgras veld van HSV. Het was gestopt met regenen en alleen de harde zuid oosten wind maakte het lastig om te voetballen. Na het onverdiende gelijkspel in de thuiswedstrijd waarin Limmen een handvol open kansen miste, waren de mannen er nu op gebrand om te winnen. Net als in de thuiswedstrijd ging Limmen vol in de aanval en in deze periode was vooral Jos, die heerlijk stond te combineren met Boris, ongrijpbaar voor de Heiloer achterhoede. In de 3e minuut leverde hij een harde strakke voorzet af, die door Quentin net langs de verkeerde kant van de paal werd geschoven. Even later dolde hij 3 verdedigers en zijn op maat gegeven hoge voorzet werd door Thijs net naast gekopt, met een beetje mazzel had het al snel een mooie voorsprong kunnen zijn. Hierna kwam HSV wat beter in de wedstrijd en zij begonnen met hun favoriete spelletje, waar Limmen zo een hekel aan heeft. Alle ballen met een roei naar voren en hopen dat de bal goed valt voor hun sterke, snelle spits. Dit had bijna een keer succes toen de bal tussen Job en Stan inviel maar met vereende krachten wisten ze het gevaar onschadelijk te maken. Limmen bleef ondertussen lekker aanvallen. Leon wist de diepgaande Quentin te bereiken en diens voorzet werd door Ron net naast geschoten. Wesley en Wester probeerden het spel te verdelen en strooiden met lange ballen op de buitenspelers, afgewisseld met subtiele steekpassjes. Limmen was sterker maar uitgespeelde kansen zoals in de eerste paar minuten kwamen er niet meer. De lange ballen van HSV bleven wel voor onrust zorgen, maar ook de sterk spelende Cody won vrijwel al zijn duels en ook zij kwamen er niet door. HSV probeerde het met een schot van grote afstand, gedragen door de harde wind leek deze bal vlak onder de lat te verdwijnen maar Stan wist hem nog net over de lat te tikken. In de volgende aanval van Limmen, werd een poeier van Wester opgevangen met de armen door een verdediger van HSV. Ron wist wel raad met dit buitenkansje en schoof de toegekende penalty zeer beheerst in de hoek. 0-1 een dik verdiende voorsprong. Dit leek ook de ruststand te worden maar helaas. In de "42e" minuut van de eerste helft besloot een HSV'er nog een keer op doel te schieten. Dit keer dwarrelde de bal via de handen van Stan en de lat in het doel, beetje jammer want er werd meteen afgefloten voor de rust. In de tweede helft had Limmen het voordeel van de wind en dat was te merken want Kick and rush tegen een stevige oostenwind zorgt er voor dat bal niet ver op de tegenstanders helft komt en dat is weer in het voordeel van Limmen. En Limmen ging weer door met aanvallen. De grootste kans ontstond nadat Jaap, Dirk aan het werk gezet had, hij kapte zijn man uit, maar helaas wisten 4 Limmer spelers zijn afgemeten voorzet niet op waarde te schatten. Joeri stond ondertussen weer ouderwets te verdedigen dus ook over die kant wist HSV geen gevaar te stichten. De wedstrijd leek op een gelijkspel af te stevenen. Tot Wesley en Dirk een 1-2 tje aangingen, eerst genoemde knalde hierna de bal hard richting doel, waarbij de keeper de bal niet onder controle kreeg en de 1-2 op het score bord verscheen. Hierna speelde Limmen de wedstrijd beheerst uit en pakte verdiend de 3 punten. Hiermee doet Limmen gelijk hele goede zaken voor de stand want SDZ heeft SVW een enorm pak slaag gegeven (5-1) waardoor we de 2e plek tot op 2 punten genaderd zijn. Jongens volgende week Den Helder thuis. Dit is een sterke ploeg die zeker niet onderschat mag worden, dus volle bak en ga voor de 2e plek.

Nico