13 mei 2018 Limmen JO17 Nederlands Kampioen !!!!!

WSV JO17-1/ OSSO (zaal)

Limmen JO17-1 (zaal)

Toernooi O17-A

13 mei 2018 16:00

Trots is vvLimmen dat zij binnen de zaalvoetbaltak een elftal hebben die Nederlands Kampioen is geworden. Afgelopen zondag de 13e mei was het in een overvolle sporthal De Beuk te Purmerend sfeervol en spannend. De mannen van Limmen JO17 hebben geschiedenis geschreven.

Dat de spelers de kans om kampioen te worden serieus namen blijkt wel uit het feit dat zij zaterdagavond het feesten in de tent aan zich voorbij lieten gaan. Hierdoor konden zij zich zondagmorgen fris en fruitig melden bij sportpark Dampegheest. Om 9:00u vertrok de bus met de spelers, begeleiders en supporters richting Purmerend.

Het Nederlands Kampioenschap wordt georganiseerd door de KNVB en bestaat uit een pool fase en een finale wedstrijd. De tegenstanders in de pool kwamen uit Noord Brabant, Limburg en Gelderland.

Limmen kwam goed door deze pool fase heen. Ze wonnen de eerste twee wedstrijden met 2-1 en 4-0. De derde wedstrijd werd nipt verloren (1-2). Gelukkig had deze uitslag geen gevolgen voor de eindstand want Limmen werd eerste van de pool en stond doordoor in de finale tegen WSV uit Apeldoorn.

Onder luid gejuich kwamen onze mannen de sporthal binnen. De limmer sporters waren herkenbaar aan de oranje kledingstukken en de spandoeken die waren opgehangen. De jeugd van Limmen had de leuning van de tribune met oranje linten omwikkeld en zelfs de limmervlag hing prominent aan de balustrade.

Na de aftrap door Limmen werd het angstvallig stil in het limmer kamp. Gespannen werden de verrichtingen van onze spelers gevolgd. Met af en toe een gilletje of de worden “concentratie- en klasse mannen” bleef het verder muisstil. In de 12e minuut zien wij een eerste grote kans voor Limmen waarbij Iwan Dekker zich een hoedje schrikt omdat één van de supporters de bal bijna in het doel schreeuwt. Helaas voor Limmen wist de keeper van WSV nog net de bal uit het doel te houden.

Limmen speelde niet goed. Er werd slordig overgespeeld en te vaak geprobeerd om de directe tegenstander uit te spelen. WSV was gevaarlijker, zij schoten een bal op de lat en we zagen een paar uitstekende reddingen van onze keeper Jesse Glorie.

De wedstrijd had een impuls nodig. Dat vonden ook de supporters van WSV. Luid begonnen zij hun team aan te moedigen. De limmer supporters konden niet achterblijven. Kira Bakker verbrak de stilte door “Limmen, Limmen, hoi, hoi, hoi” te roepen. Het hielp want Limmen wist onder de druk van WSV uit te komen. Onze aanvallen werden gevaarlijker en WSV maakte steeds vaker een overtreding. 4 minuten voor het einde van de wedstrijd ging WSV opnieuw in de fout waardoor de speler een gele kaart kreeg. Van de overtal wist Limmen te profiteren. Limmen speelde de bal goed rond en Thomas van Dijk zag een gaatje om de bal tussen de palen te schieten, 1 – 0.

Net als tegen HZV was de ontlading groot. Limmen speelde de resterende speeltijd professioneel uit. Na het laatste fluitsignaal moesten wij ons in de arm knijpen om te beseffen dat het echt waar was. LIMMEN JO17 is Nederlands Kampioen!!!!!!!!!

Fantastisch, wat een prestatie. Trots zijn de aanwezige ouders, broers en zusjes, opa’s en oma’s, familieleden en supporters. Onder warm applaus van alle aanwezige in de sporthal mochten de spelers een medaille in ontvangst nemen. Aansluitend werd het team van Limmen naar voren geroepen. Aanvoerder Bjorn Valkering kreeg uit handen van de jeugdbondsvoorzitter van de KNVB de kampioensschaal uitgereikt.

Als echte kampioenen werd de schaal laag gehouden om daarna de spanning op te voeren. Onder luid gejuich werd de schaal vervolgens hoog boven het hoofd aan iedereen getoond. Kampioenen, kampioenen klonk het door de sporthal. Geweldig om dit feest mee te maken.

De shirtsponsor Deining Strandpaviljoen maar ook supporter, Richard Groot nodigde de spelers en familieleden uit om de overwinning bij Dening te komen vieren middels een diner. Na het heerlijke eten sloten wij deze bijzondere dag af.

Via deze weg wil het team JO17 de supportersvereniging vvLimmen bedanken voor hun support en ondersteuning om deze bijzondere dag, de 13e mei mogelijk te maken.