Limmen Vr1 ware cupfighters!!

Limmen VR1 (zon)

WSV 1930 VR1 (zon)

Groep 1 2

7 maart 2018 20:00

Woensdag 7 maart stond dan de kwartfinale van de KNVB Beker op het programma. Limmen Vr1 mocht op Damphegeest aantreden tegen de onbekende tegenstander WSV'30. Voorafgaand aan de wedstrijd werd er traditiegetrouw samen gegeten, dus ook ditmaal kon het aan de voorbereiding niet liggen .

Dan de wedstrijd. Limmen startte direct fel, wat al vrij snel resulteerde in het eerste doelpunt. De goal van Jent past precies! 1-0. Vlak daarna was het alweer gelijk. Een vrije trap werd door WSV'30 precies in de kruising geschoten. 1-1. Limmen zat niet bij de pakkenneer en rechtte de rug en het werd snel 2-1 door Rosa (of Jent?), maar ook net zo snel weer 2-2 door een eigen doelpunt van de kant van Limmen. Beide teams blijven druk zetten, een ware bekerstrijd. Limmen krijgt kansen; een kopbal van Tess op de lat, een vrije trap op de lat, Jent 1-op-1 met de keepster, maar die komt goed uit. Aan de andere kant is het Marit die een hele goede voorzet nog net kan wegtikken voordat deze op het hoofd van een WSV-speelster beland. Vlak daarna is het na een enerverende 1e helft rust.

We wisten dat we ook de 2e helft fel moesten blijven om te winnen van deze (fysiek) sterke tegenstander, want dat waren zij zeker ook. Het voetbal werd daardoor wel minder. De ruimtes werden groter en Limmen ging mee in het spel van de tegenstander door vooral de lange bal te hanteren. 5 minuten voor het einde komt daar dan toch het verlossende doelpunt van de voet van Rosa. Deze 3-2 overwinning is uit het vuur gesleept. We hebben als team keihard voor elkaar geknokt en de duels gewonnen. En dan is het natuurlijk feest!!
Benieuwd naar de mogelijk tegenstanders: check hier het overzicht - https://www.knvb.nl/…/overzicht-beker-vrouwen-west-i-a-cate…

Met het vertrouwen vanuit deze wedstrijd gaan we er zondag weer volop voor!! Thuis tegen De Kennemers, onze grote concurrent van vorig seizoen.