Dames 1 tankt vertrouwen

Kennemers VR1 (zon)

Limmen VR1 (zon)

15 december 2013

Afgelopen zondag speelde dames 1 een vriendschappelijke wedstrijd bij en tegen de Kennemers dames 1. Deze tegenstander was nog een oude bekende vanuit de 3e klasse.

Vooraf achterin enkele wijzigingen. Door blessures en ziekte verruilde Marije voor een keer de bank voor een plek onder de lat. En Sascha en Arja ruilden met elkaar van plek.

Limmen begon de wedstrijd goed en probeerde via combinaties in de buurt te komen bij het Beverwijker doel. Maar tot echte kansen leidde dit helaas niet. De Kennemers probeerde via snelle counters gevaarlijk te worden, meestal werden deze voortijdig onschadelijk gemaakt door de Limmer verdediging, maar de eerste echte uitval werd wel direct benut.

1-0. Limmen trok zich niets aan van deze tegenslag en stroopte de mouwen op om de gelijkmaker op het scorebord te zetten. Het was Yvonne die de bal veroverde en Sanne inspeelde. Sanne gaf een voorzet en deze werd door een verdedigster van de Kennemers van richting veranderd en zo rolde de bal via de binnenkant van de paal binnen. 1-1.

Daarna bleef Limmen de bovenliggende partij. Yvonne zorgde snel na de gelijkmaker ook voor de 1-2 via een mooi afstandsschot na een goede combinatie.

Na rust werd het spel wordt slordiger. Kans op kans werd met name door Nathalie gemist. Maar gelukkig was de ingevallen topscorer Rosa wel scherp voor het doel en zorgde zij na een mooie actie voor de 1-3.

Uiteindelijk werd het nog 2-3 toen Marije een vrije trap stopte, maar de bal vervolgens panklaar neerlegde voor een Kennemer dame.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd, waarin eindelijk weer eens het genoegen van de drie punten mee naar huis genomen werd. Ook het vertoonde spel moet vertrouwen geven voor het restant van de competitie.