Limmen Vr1 verrast wederom in de beker!

Limmen VR1 (zon)

Alcmaria Victrix VR1 (zon)

Groep 1 09

18 oktober 2017 19:30

Na een succesvolle bekercompetitie vorig seizoen, waar Vr1 in de halve finale werd uitgeschakeld door 1e klasser Wartburgia, leek er dit seizoen weinig eer te behalen. Vr1 dacht na de poulefase al klaar te zijn. Maar niets was minder waar toen 3 weken geleden de bekerwedstrijd tegen Alcmaria Victrix in werd gepland in de eerst knock-outfase. Dat was een mooie verrassing. De start van het seizoen in de competitie loopt nog wat stroef, dan maar aan de bak voor de beker!

En zo geschiedde het dat Vr1 gisteravond aantrad tegen zondag 1e klasser Alcmaria Victrix. Een oude bekende van een aantal seizoenen geleden toen beide teams in de 2e klasse uitkwamen. Limmen had er zin in, en de afgelopen weken was het spel al prima, maar bleven de doelpunten uit. Eens kijken of we het in grote getalen opgekomen publiek deze avond konden vermaken.

Nou, dat laatste is zeker gelukt!!

Limmen kwam al snel op voorsprong door een mooie combinatie tussen Maartje en Floortje. Een prima pass van Floortje komt bij Maartje, die na een goede aanname met haar linkervoet de 1-0 binnenschiet.
Limmen bleef keihard werken en was minimaal gelijkwaardig aan het sterker geachte Alcmaria.

Daarna liet Limmen zien hoe je optimaal gebruik kan maken van een corner. Er si de afgelopen tijd getraind op een nieuw cornersysteem. Het was Yvonne die de bal prachtig aangaf en Tess kopte de bal keurig binnen.

Derde doelpunt
Ander corner variant wordt benut door arja door precies op de juiste plaats te staan in de 5 meter en met een kopbal de 3-2 er in prikte

Door een overtreding op Rianne in de 16 mocht Rosa achter de bal staan om de penalty binnen te schieten 4-2 dit deed ze erg beheerst en buiten het bereik van de keeper

Door een dribbel actie van Rosa langs de verdediging en de achterlijk kwam ze de 16 binnen en schoot ze de bal stak binnen 5-2