Spannende topper eindigt in 2-2

C-junioren zaterdag, C1, Hoofdklasse A

7 december 2013 13:00

Roebersen, B.

Limmen, 7 december 2013 Vandaag kwamen de elite troepen uit Bloemendaal op bezoek. In de eerste competitie wedstrijd lieten zij zich door Limmen verrassen en werden op een ruime nederlaag getrakteerd. Dat ze iets recht wilden zetten bleek direct na het fluitsignaal. Bloemendaal gaf direct vol gas en creëerde daarmee een licht veld overwicht. Limmen zakte wat in en liet de tegenstanders even uitrazen en echte kansen werden ook niet door de tegenstander gecreëerd.  Een lastig schot werd door Stan vakkundig onklaar gemaakt en Dirk wist na een sprint van 80 meter met een schitterende sliding een enorme schietkans te voorkomen. Na een minuut of 10 vond Limmen het wel genoeg en begon het initiatief over te nemen. Joeri had na een moeizaam begin zijn man onder controle, Ron en Job bestreken als 2 zoef de hazen de hele achterste linie en Cody stond net als de laatste weken te verdedigen als een rots. Op het middenveld werd de passing beter verzorgd en mede hierdoor en het ongelooflijke harde werken van het gehele team, bouwde Limmen aan een overwicht. Quentin en Wesley kwamen een paar keer dreigend door. Boris en Dirk probeerden er combinerend door te komen en uiteindelijk wist Wester na een mooie aanval Thijs vrij voor de keeper te zetten. In eerste instantie stopte de keeper de bal maar door goed doorzetten was de rebound ook voor Thijs en nu bolde het netje wel. Een hele lekkere voorsprong. Bloemendaal was van slag en konden niet geloven dat ze achter stonden. Limmen wist hier, ondanks het veld overwicht, echter niet meer van te profiteren, zodat de rust werd bereikt met een krappe 1-0 voorsprong. Na de rust had Bloemendaal zich herpakt en bouwde aan een licht veldoverwicht. Het spel speelde zich voornamelijk af op de verkeerde kant van het middenveld en er ontstond wat meer dreiging voor onze goal. Ondertussen bleven de counters van Limmen ook gevaarlijk, waardoor de zeer spannende wedstrijd alle kanten op kon. Uiteindelijk kreeg Bloemendaal een corner en opeens lag de bal in de goal, 1-1. Bloemendaal gooide er nog een schepje fysiek bij. Maar zoals wel vaker liet Limmen zich niet intimideren en met een enorme werklust werden de confrontaties aangegaan. Leon wist ook regelmatig zijn voet tegen een pass aan te krijgen. Maar toch ging het fout. Limmen stond onder druk en probeerde zoals altijd de voetballende oplossing te vinden in plaats van de bal af en toe eens een roei naar voren te geven. Een speler van Bloemendaal kreeg op deze manier de bal in de hoek van de 16 en ik moet zeggen dat hij hem wel heel mooi binnenschoot (kanonskogel diagonaal in de verre kruising). Bloemendaal dacht dat de buit binnen was maar Limmen dacht hier heel anders over. Er werd gevochten voor elke meter en er kwamen weer kansen. Eerst wist Thijs de bal, na ontzettend goed doorzetten, net voorlangs te schieten. Even later stoomde Quentin op, zijn schot werd door de keeper tot corner verwerkt. Deze corner werd door Wester perfect neergelegd en Jos, die zich eerst los moest rukken van zijn tegenstander ramde de bal in ene uit de lucht vlak onder de lat in de goal, 2-2. Dit was meteen de eindstand! Over de gehele wedstrijd gezien een terechte uitslag. 1e helft voor Limmen, 2e helft voor Bloemendaal en ongeveer evenveel kansen. Jongens de eerste seizoens helft zit erop en jullie staan stevig op een mooie vierde plek. Fortuna blijft maar winnen en zal wel kampioen worden, maar de 2e of 3e plek legt nog binnen handbereik. Het lijkt mij een mooi doel om daar in het nieuwe jaar voor te gaan. We hebben weer van jullie genoten tot volgend jaar.

Nico