Helaas geen goals tegen Velsen

Limmen VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

8 december 2013 14:30

De laatste wedstrijd voor de winterstop voor Da1 werd gespeeld bij RKVV Velsen. Tijdens de kermiswedstrijd aan het begin van dit seizoen stonden beide teams ook tegenover elkaar en toen werd er nipt verloren met 3-2 terwijl Limmen toen meer had verdiend. Eens kijken wat er vandaag in het vat zit...

Helaas begon de wedstrijd ruim een half uur te laat omdat de wedstrijd er voor uitliep, maar dat had geen invloed op de gretigheid waarmee de Limmer-speelsters van start gingen. De startopstelling was 4-4-2, waardoor we meer voetballend vermogen op het middenveld hadden en we de snelle spitsen Esther en Rosa in stelling konden brengen. Dit pakte in de eerste minuten van de wedstrijd gelijk goed uit met een grote kans voor Esther, maar helaas belandde deze niet in de goal. Na een blessure-behandeling lette Limmen even niet goed op, waardoor Velsen met een snelle aanval toch de eerste goal van de wedstrijd mocht maken. 1-0. Vandaag verdedigde Sascha Weijers het doel aa n Limmerzijde, omdat Linda d'r vinger zwaar gekwetst is na de wedstrijd van vorige week. Vlak na de 1-0 weet de behendige spits van Velsen een voorzet knap af te ronden, waardoor het 2-0 wordt. Limmen is zeker niet de minder voetballende ploeg en probeert met leuk voetbal kansen te creeeren. Deze komen er ook zeker, maar helaas wordt het net niet gevonden. Op slag van rust is het wederom de spits van velsen die met haar individuele kwaliteiten de bal achter Sascha weet te krijgen, waardoor we met een stand van 3-0 gaan rust.

In de rust benadrukt dat Limmen zeker niet slecht voetbalt, dat we gretig zijn, dat we duels weten te winnen en nu die goals moeten gaan maken. Esther wordt vervangen door Tamara, die gelijk na rust zichzelf heel goed vrijspeelt, maar helaas de bal net naast de goal van Velsen schiet. Limmen blijft druk zetten en vanaf het middenveld worden vele aanvallen opgebouwd. Uit een corner van Velsen wordt er knap raak gekopt, wat de 4-0 betekend. Inm iddels is het al donker geworden en zijn we zowat een avondwedstrijd aan het spelen. tegen het einde van de wedstrijd pakt Sascha van Kessel met een sliding binnen het strafschopgebied knap de bal af, maar de scheidsrechter ziet er toch een overtreding in, waardoor Velsen via deze penalty de 5-0 kan binnenschieten.

Helaas weer een verlies, maar het vertoonde spel biedt hoop op betere tijden en punten. Er wordt zeker niet slecht gevoetbald, maar we missen het vertrouwen en een beetje geluk dat bepaalde ballen net wel goed vallen voor ons. We blijven hard werken voor elkaar en positief naar elkaar toe en dat is het belangrijkste. Die (doel)punten komen vanzelf wel als we zo blijven spelen!

Voorlopig geen competitiewedstrijden voor Da1. Volgens de KNVB spelen we de eerstvolgende competitiewedstrijd pas op 2 februari thuis tegen ADO'20. In de tussentijd gaan we met een aantal leuke oefenwedstrijden zorgen dat we er op 2 februari weer helemaal klaar voor zijn!