Vrouwen 1 belonen zichzelf wederom niet

Vrouwen, VR1, 2e klasse E

8 oktober 2017 11:00

B.ter Hofstede

Om 11.00 uur heeft Limmen Vr1 op het D-veld afgetrapt voor de wedstrijd tegen Floreant. Het is Pupil van de Week Nina die haar aftrap keurig achter de keepster schiet. Daarna is het de beurt aan de speelsters zelf.

Limmen start gretig aan de wedstrijd maar het is Floreant die na een lange bal weet te scoren; 0-1
Limmen zet wel aan naar voren, maar kan nog niet echt gevaarlijk worden. Het is wederom een lange bal op de snelle rechterspits die goed binnen wordt geschoten waardoor het 0-2 voor Floreant wordt.
De rest van de eerste helft is het weinig overtuigend wat Limmen laat zien. In de rust daarom afgesproken dat er een schepje bovenop moet!
En dat is niet aan dovemansoren gericht. Limmen gaat beter voetballen en is gretig. De beloning zou toch echt de eerste goal van dit seizoen moeten zijn. En in de 70e minuut is het na een goede aanval van Limmen eindelijk zover: een knal van Tess in de kruising betekent 1-2! Kop op Limmen ??
Limmen gaat nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker en met de verse krachten Sanne, Doris en Marit ipv Yvonne, Marleen en Lisanne proberen we dit af te dwingen. Een grote kopkans van Floortje verdwijnt over, een knal van Gaby en de rebound van Marit belanden helaas allemaal niet in het doel. Aan de andere kant nog een grote kans voor Floreant, maar de spits heeft teveel tijd nodig.
Het is dan uiteindelijk toch Floreant dat als winnaar van het veld stapt. Limmen verliest onnodige deze wedstrijd door een slappe eerste 15 minuten. Volgende week vanaf minuut 1 gelijk scherp, want voor de 3e wedstrijd op rij zijn we zeker niet de minder voetballende ploeg, maar we belonen onszelf nog niet!