Limmen VR1 verliest onverdiend

Vrouwen, VR1, 2e klasse E

1 oktober 2017 12:00

D.Nijsen

Om 12 uur speelde Vr1 haar 2e competitiewedstrijd van dit seizoen. Pupil van de Week Indy Dekker gaf het goede voorbeeld door haar aftrap feilloos binnen te schieten.

Limmen startte voortvarend aan de wedstrijd. De meiden wisten elkaar goed te vinden en er werden diverse uitgespeelde kansen gecreëerd, maar helaas waren de schoten van Doris, Aline, Cindy en Tess net niet venijnig genoeg om ons te laten juichen.
Aan de andere kant kreeg SC Purmerland een vrij trap die van 22 meter hard en strak binnen werd geschoten. Eerder waren ze nog niet bij keepster Maaike in de buurt geweest .
Limmen bleef de beter voetballende ploeg, maar het was SC Purmerland die discutabel op een 2-0 kwam. Een flink charge op Tess werd niet bestraft waardoor er voorgezet kon worden en bij de 2e paal binnengeschoten. Limmen creëerde op dat moment ook geen uitgespeelde kansen meer en was vooral geïrriteerd.

In de rust afgesproken om gelijk op zoek te gaan naar de aansluitingstreffer door fel op doel te schieten en alert te zijn op de afvallende bal. Limmen voegde daad bij woord en er waren diverse hachelijke moment voor de goal van SC Purmerland, naar het ontbrak net aan het laatste tikje. En helemaal zuur was het toen een corner door Rosa werd binnengewerkt en door de keepster achter de lijn weer het veld in werd gebracht maar de scheidsrechter besloot dat het geen goal was. Zelfs de keepster van SC Purmerland bevestigde dat Limmen hier bestolen werd. Trainer Frank liep uit frustratie het veld in en mocht vertrekken van de scheidsrechter. Daarna nog een 1-op-1 kans voor Rosa op de keepster, maar die kon er nog net een tikje aangeven zodat de bal naast het doel verdween. Aan de andere kant was het Sanne die als rechtsback een aantal keer sterk optrad en Maaike hield ook met diverse goede acties haar doel verder leeg.
Zo liep Limmen bij haar terugkeer in de 2e klasse voor de 2e keer tegen een onverdiende en onnodige nederlaag aan. Met veel nieuwe gezichten hebben we weer een prima wedstrijd gespeeld en die punten gaan vanzelf volgen!