C1 vecht zich in Lichtwedstrijd naar 3 punten

C-junioren zaterdag, C1, Hoofdklasse A

30 november 2013 15:30

Grippeling, W.P.J.

Hoorn, 30 november 2013  Vanmiddag een belangrijke uitwedstrijd in Hoorn tegen Always Forward C1. De gasten stonden 2 punten onder ons en vormden een bruggetje met de middenmoot. Bij winst komen we stevig op de 4e plaats te staan met slechts 3 punten minder als de nummer 2. We moesten pas om half 4 spelen dus dat werd vandaag een latertje. Al gauw bleek dat het een zware pot zou worden. De mannen uit Hoorn gingen stevig de duels in en hadden daarbij ook een paar hele snelle mannen in het veld lopen. Limmen liet zich echter het kaas niet van het brood eten en zo ontstond er een zeer spannende gelijk opgaande wedstrijd onder leiding van een in de eerste helft zeer goed fluitende scheidsrechter. Vanwege de felheid van Always Forward ontstonden er wat zeer boeiende duels op het veld. Cody had een tegenstander bij zich staan die de gehele wedstrijd de grens van het toelaatbare opzocht, het was heel mooi om te zien dat Cody zich niets van het fysieke geweld aantrok en zijn tegenstander in de loop van de wedstrijd al gefrustreerder raakte. Ook de duels van Job en Ron trokken de aandacht, Job onderschepte met korte sprintjes de snelle mannen van Always Forward en Ron moest regelmatig met een machtige sprint de gaten dicht lopen, zij deden dat beide uitstekend. Joeri stond te spelen als in de laatste weken, heel degelijk en rustig dus kwam er niemand langs. De ballen die van afstand op doel geschoten werden waren een prooi voor Stan. Aanvallend had Limmen het zwaar maar wist toch een paar leuke kansen te creëren. Schoten van Wester, Dirk en Quentin werden geblokt of gingen net naast.  Jaap en Jos kwamen er af en toe combinerend door maar dat leverde net niet genoeg gevaar op. Wesley gaf een briljant lobje op Dirk maar omdat hij aan zijn shirt getrokken werd kwam hij een teen lengte tekort om te scoren. Een geplaatst schot van Wester kon door de keeper nog net uit de benedenhoek geplukt worden. Het werd al donker toen de rust bereikt werd en zo kon het gebeuren dat de Limmen C1 voor het eerst in de geschiedenis overdag een lichtwedstrijd ging spelen. De tweede helft begon zoals de eerste helft geëindigd was. Tot Limmen begon te drukken en er een paar paniek situaties in de verdediging van  Always Forward ontstonden. De altijd aanspeelbare Dirk legde de bal terug op Wester, die de bal vol op zijn slof nam, de bal smoorde en Quentin was het meest attent van iedereen, hij poeierde de bal schitterend langs de keeper. Hierna nam de wedstrijd een andere wending! Alhoewel veruit de meeste spelers van Always Forward sportief speelden, vonden een paar ploeggenoten van hun het noodzakelijk om zichzelf van hun slechte kant te laten zien. Cody kreeg een enorme schop van achter, Job werd bijna onder het kunstgras gebeukt, Jos kreeg wederom van achter,  een kegel op zijn enkel, Stan een schop tegen zijn hoofd, bij de zeer goed invallende Boris werd een hak met noppen bovenop zijn knie geplaatst en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heel jammer want Always Forward heeft een heel goed team en heeft dit gedrag echt niet nodig. Limmen liet zich echter niet intimideren en hield stand. Er werd het laatste kwartier gestrooid met gele kaarten en het is bizar dat Limmen, die nooit geel krijgen, er ook 2 kregen. De oorzaak van de kaart van Cody heb ik niet gezien maar de kaart die de ook zeer sterk invallende Thijs kreeg sloeg helemaal nergens op. Na "10" minuten extra speeltijd werd er eindelijk afgefloten en gingen we met een heerlijke 3-punter beginnen aan de lange terugreis. Het was daarna nog behoorlijk druk bij MCDonalds. Jongens, mijn complimenten voor jullie enorme inzet. Jullie hebben als ploeg gestreden en ondanks het harde spel steeds voetballend de oplossing proberen te vinden, heel knap en daarom een terechte overwinning.

Volgende week Bloemendaal, bij winst naar de top 3 dus volle bak.

Nico