18 november 2017 ZAP JO17-1 tegen Limmen JO17-1

Onder 17, JO17-1, Hoofdklasse A

18 november 2017 14:30

18 november 2017 ZAP JO17-1 tegen Limmen JO17-1

Afgelopen week speelde Limmen B1 een teleurstellende wedstrijd. Onze mannen speelde op 11 november 2017 thuis tegen KolpingBoys. Ondanks dat het Sint Maarten was werden de supporters niet verwend. Na een 1 – 0 voorsprong verloren onze mannen met 1 – 3.

Vandaag kregen onze mannen een nieuwe kans om te starten aan een goede serie. Dat is nodig want ipv spelen om de bovenste drie plaatsen is het nu een plek in de middenmoot.

Coach Jose Ojeda Lerma had het team op een paar posities aangepast. Door blessures van Xander Schoenmaker en Nino Peemen kreeg Pepijn Kuiper de kans om direct in de basis te spelen. Als rechtsachter deed hij dit uitstekend.  Stan Duinmeijer werd gebracht nadat Mike Schouten was uitgevallen met een blessure. Op de rechtshalf positie mocht Stan, Finn Wijnker (rechtsbuiten) steeds is stelling te brengen.

Matthe de Waal schoof een linie naar achteren en nam de positie van Mike over. Als laatste man speelde Matthe een uitstekende wedstrijd. Met correcte slidings en goed inzicht was hij de leider van de verdediging waardoor ZAP weinig kansen kreeg.

Om 14:33u floot scheidsrechter Grippeling voor het begin van de wedstrijd. ZAP heeft veel lengte in het team en hanteerde dan ook regelmatig de lange bal naar voren. Door de harde wind was het soms moeilijk in te schatten de snelheid van de bal. De eerste grote kans was dan ook voor ZAP.

Gelukkig voor Limmen wisten zij de score te openen. In de 6e minuut speelde Kalu van der Steen een diepe bal op onze spits Mika Miettinen. Mika nam de bal aan en zag in zijn ooghoeken dat Jacco de Jong meeliep naar voren. In plaats van zijn directe tegenstander uit te spelen legde Mika de bal slim opzij waardoor Jacco de bal eenvoudig mee kon nemen en direct één op één voor de keeper kwam. Met een schuiver langs de keeper werd het 0 – 1.

Limmen kreeg daarna nog twee 100% kansen. Mika was ongelukkig in de afronding. Bij een lage voorzet van links vergat hij de bal vlak voor de doellijn een laatste zetje te geven en even later schoot hij op drie meter voor een leegdoel op de paal. Vol ongeloof keken de trouwe supporters elkaar aan.

Toch zou het goed komen met Limmen. In de 13e minuut gaf Mika een splijtende pass door het midden op de diepgaande Jovi Kersens. De laatste man van ZAP kreeg de bal niet onder controle en Jovi geloofde in deze bal door deze ZAP speler onder druk te zetten en de bal over te nemen. Met een strak schot schoot Jovi de 0 – 2 binnen.

34e minuut maakte ZAP de aansluitingstreffer. Uit een corner werd een speler van ZAP vrijgelaten. Hij kon ongehinderd de bal binnen koppen, 1-2.

Limmen hoefde niet lang geschrokken te zijn want binnen 2 minuten was het verschil alweer 2 doelpunten. Stan speelde een breedte bal op Bjorn Valkering die een meter of 5 buiten ons eigen strafgebied stond. Bjorn draaide goed weg van zijn tegenstander en gaf een uitstekende diepe bal op de sprintende Jacco. In een rechte lijn naar het doel rende Jacco zijn tegenstanders voorbij om dan met links heerlijk de bal in de linker winkelhaak van het doel te schieten, 1-3.

Na rust werd het spel van Limmen matig. Veel onzuiverheden en Limmen ging mee in het spel van ZAP door lange halen te geven. Gelukkig weet Jacco in de 13e minuut Mika te vinden. Koelbloedig schiet Mika de bal tussen de palen, 1-4. Mika een prima doelpunt dat belangrijk was om Limmen over het dode punt te krijgen.

In de 21e minuut is Limmen niet geconcentreerd. ZAP mag rustig de bal op het middenveld rond spelen en dan door het midden voor het doel te komen, 2-4.

José spoorde het team aan om zorgvuldiger te zijn en compacter te gaan spelen. Hij bracht na weken van afwezigheid door blessures Stijn Bakker binnen het veld. Stijn het is mooi om jou weer te zien spelen.

In de 33e minuut krijgen wij een mooie aanval voorgeschoteld. Kalu speelde de bal op Jacco die opnieuw Mika weet te bereiken. Mika omspeelde met een boogbal zijn tegenstander en schiet beheerst de bal in het doel, 2-5.

In de 37e minuut denkt Jovi natuurlijk als Jacco en Mika beide twee doelpunten kunnen maken dan moet ik dat ook kunnen. Bij een aanval over links waarbij Jacco een één twee aangaat met Bjorn bracht Jacco de bal voor het doel zodat de meegelopen Jovi de bal binnen kan schieten, 2-6.

Mannen ondanks het matige spel weten jullie toch door hard te werken en met veel inzet 6 doelpunten te maken. Dat is keurig en de 3 punten gingen mee naar huis.

Aanstaande zaterdag 25 November 2017 om 14:45u een topper tegen Bloemendaal. Iedereen is welkom om onze mannen aan te moedigen.