30 september 2017 DWS JO17-2 tegen Limmen JO17-1

Onder 17, JO17-1, Hoofdklasse A

30 september 2017 12:30

30 september 2017 DWS JO17-2 tegen Limmen JO17-1

Het sleutelwoord voor vandaag is “gezichten”. De wedstrijd van Limmen had twee gezichten en in de kantine van sportpark Spieringhorn waren bekende gezichten aanwezig uit het verre voetbal verleden. De reden van hun aanwezigheid was vanwege de boekpresentatie van Rob Rensenbrink (bijnaam het slangemens). Bekende oud voetballers zoals Jan Mulder, Rinus Israël en Joop Burgers waren aanwezig. Maar goed hun carrière was in de jaren ‘60 , ‘70 en een beetje ’80.

Op het regenachtige sportpark begon de wedstrijd verlaat omdat de toegewezen KNVB scheidsrechter niet aanwezig was. Gelukkig kregen wij een vervanger. Deze clubscheidsrechter floot een uitstekende wedstrijd.

Limmen begon slap. Eigenlijk was DWS de gehele eerste helft beter. In de 8e minuut een ongelukkige kaatsbal tussen keeper Jesse Glorie en Mike Schouten. Pech voor Limmen dat z’n slordigheid direct wordt afgestraft, 1 – 0. Pas in de 13e minuut kon Limmen eindelijk gevaarlijk worden. Ondertussen was er ook al een buitenspeldoelpunt afgekeurd van DWS. Jovi werd een paar meter voor het strafschopgebied aangespeeld door Nino Peemen. Jovi Kersens wist goed weg te draaien bij zijn directe tegenstander en schoot via een been van de tegenstander net naast het doel. De corner die Limmen kreeg werd genomen door Kalu van der Steen. Jammer voor Limmen want opnieuw ging de bal naast het doel na een kopbal van Mika Miettinen.

7 minuten later was het opnieuw DWS die scoorde. Zij schoten uit een corner de bal bij de tweede paal. Ondanks dat Mike daar op de doellijn stond ging de bal tussen de palen, 2 – 0.

Limmen begreep dat er uit een ander vaatje getapt moest worden. In de 24e minuut ging Limmen massaal in de aanval. Vol overgave werd er gejaagd op de bal. Dit resulteerde in opnieuw een corner voor Limmen. Kalu legde de bal bij de tweede paal waar Jacco de Jong de bal opnieuw voor kon brengen. Bjorn Valkering schoot op het doel maar spelers van DWS wisten de bal te blokken. Op de afvallende bal wist Mika uiteindelijk in tweede instantie te scoren, 2 – 1. Dit gaf energie aan het team. In de 29e minuut werd terecht een buitenspeldoelpunt van Kalu afgevlagd. Toch bleef Limmen de druk op de tegenstander houden. Vlak voor het rustsignaal was er een aanval van Limmen via diverse spelers. Jesse gooide naar Kalu. Kalu speelde Jovi aan die een mooie steekbal gaf op Finn Wijnker. Finn ontweek een tackle en gaf de bal vanaf rechts strak voor op Mika. Mika controleerde de bal en schoot behouden binnen, 2-2.

In de tweede helft had Limmen een overwicht al bleven de counters van DWS gevaarlijk. In de 59e minuut bleef Mika goed op zijn tegenstander druk zetten. Rechts bij de hoekvlag veroverde hij de bal en gaf direct voor op de inkomende Bjorn die de bal keurig binnen schoot, 2 – 3.

Limmen probeerde de voorsprong vast te houden. Matthe de Waal viel uitstekend in. De gehele tweede helft was hij geconcentreerd en kwam regelmatig goed voor zijn directe tegenstander samen met mede verdedigers Dave Docter, Nino en Mike konden zij de snelle en behendige spelers van DWS de baas blijven.

Helaas werd er in de 30e minuut ongelukkig de bal uit het strafschopgebied van Jesse weg gewerkt. DWS speler ving de bal op en schot van buiten de 16 meter op het doel. De bal was  niet zichtbaar voor Jesse door de hoeveelheid spelers voor hem. Net binnenkant paal ging de bal in het doel, 3 – 3.

Jongens toch hebben jullie een prima wedstrijd gespeeld en het eerste punt in deze hoofdklasse competitie dit jaar is binnen. Woensdagavond eerst de bekerwedstrijd tegen Vitesse.

Supporter Kees