Limmen 1 slaat aanval af

Mannen, 1, 3e klasse A

19 november 2017 14:00

M.Broekhuizen

Een eerste aanval op de koppositie in de derde klasse A heeft Limmen afgeslagen. Uitdager DTS dwong met een snelle openingsgoal de thuisploeg tot de achtervolging en hield lang stand, maar in de slotfase sloeg Limmen alsnog toe. Met een juweel van een doelpunt besliste Jan Welboren - hij scoorde met een halve omhaal - de vermakelijke topper op sportpark Dampegheest.

,,Ik scoor de laatste tijd niet zo vaak meer, dus dacht laat ik het maar op deze manier doen’’, grapte de matchwinnaar over de manier waarop hij hangend in de lucht de bal na de voorzet van Wouter Koot hard achter keeper Martijn Veldboer schoot. ,,Een wereldgoal’’, vond ook DTS-trainer Jan Kramer. ,,De gelukkigste ploeg heeft hier gewonnen. Wij hadden hier een punt verdiend. Als je toch moet verliezen, doe dan maar via zo’n prachtige treffer.’’

De ploeg uit Oudkarspel had zelf nagelaten het duel al voortijdig naar zich toe te trekken. DTS had daar voldoende mogelijkheden voor gekregen. Bij de eerste kans was het overigens wel raak. Jordi Bitter was na een dieptepass eerder bij de bal dan keeper Randy Scheerman en maakte zijn faam als topscorer waar door de bal koelbloedig midden in het lege doel te prikken, 0-1.

Limmen - dat voor de aftrap al in feeststemming verkeerde omdat captain Rick Seignette voor zijn 250e wedstrijd werd gehuldigd - ontsnapte een kwartier later aan een tweede tegengoal toen de bal na een schot van Risto van Lieshout buiten bereik van Scheerman op de lat belandde. En na een vlotte combinatie dook Frank Commissaris kort voor rust vrij voor het doel op. Hij faalde echter in de afwerking. De thuisploeg liet tussendoor heel wat kansen op de gelijkmaker liggen. Het zat met name spits Stan Donker niet mee; hij raakte de kruising.

Ook na rust bleef het duel spannend. Met twee reddingen binnen een minuut hield Scheerman de thuisploeg op de been. De doelman had daarna de mazzel dat invaller Michael Wouters - net in het veld - een teenlengte te kort kwam om een actie van Bitter doeltreffend af te ronden. ,,Valt daar de 0-2 dan is de wedstrijd voor ons gewonnen’’, besefte DTS-trainer Kramer. Het liep dus anders voor de Langedijkers, die in de laatste tien minuten de kous op de kop kregen. Na een knal van Rens Min tegen de onderkant van de lat kopte Donker de bal binnen. De gelijkmaker werd echter afgekeurd omdat de aanvaller buitenspel zou hebben gestaan. Donker hoefde z’n frustratie niet lang weg te slikken, want bij de eerstvolgende aanval haalde hij al met een raak schot zijn sportieve revanche: 1-1.

Limmen rook na de gerechtigheid bloed en drukte door. Met de fraaie 2-1 van Welboren als sluitstuk. Door de zesde competitiezege verstevigde Limmen de koppositie. ,,We krijgen nog ZAP en Meervogels. Daarna gaan we pas uitspraken doen’’, aldus Welboren met een brede lach.

Limmen: Scheerman, Tabois, Zeeman (67. Fluri), Admiraal, Koot, Min, Pepping, Seignette, Winter (80. Menick), Donker en Welboren.

DTS: Veldboer, Mammen, Rispens, Stammes, Bakker, Feller (84. Cools), Barakzai, Klanderman, Commissaris (76. Wouters), Bitter en Van Lieshout.

Bron: Noordhollands Dagblad, auteur Ton Rooseboom