Dames 1 weet weer niet te winnen

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

24 november 2013 14:00

Gruijthuijsen, J.F.J.

De laatste weken zit de klad er een beetje in bij de Da1 van Limmen. De afgelopen 3 wedstrijden werd slechts 1 punt gehaald, waardoor de dames naar een overwinning hunkerden. Vandaag stond het inhaalduel tegen Overbos op het programma. Dit team stond 1 plaats boven Limmen op de ranglijst, dus winst zou erg welkom zijn. Het was deze wedstrijd Lois Metzelaar van de MD1 die bij ons te gast was als Pupil van de Week. Na de warming-up schoot Lous haar aftrap feilloos binnen, wat een mooi voorbeeld was voor Limmen.
Limmen begon fris en scherp aan de wedstrijd. Nathalie stond als vertrouwd weer in de spits na haar vakantie. Er werd geprobeerd van achteruit op te bouwen. Helaas was het Overbos dat met een afstandsschot de eerste goal van de middag maakte. Limmen bleef goed partij bieden aan de gasten uit Hoofddorp, maar had moeite om de spitsen Esther, Rosa en Nathalie te bereiken. Na 20 minuten was het wederom een schot van afstand die over keepster Linda heen in het doel vloog. Naast een paar corners gaven de verdedigsters van Limmen, Lotte, Arja, Tamara en Sascha, nauwelijks iets weg. Na een half uur was het een te zachte terugspeelbal waar de spits van Overbos als de kippen bij was om binnen te schieten, die de 0-3 op het scorebord liet zetten. Erg jammer, want Overbos was zeker niet veel beter als de Limmerdames.
In de rust een omzetting gedaan, zodat de middenveldsters Yvonne, Sophie v/D Berg en Manon wat versterking kregen. Limmen kreeg meer grip op de wedstrijd, maar werd nog niet echt gevaarlijk. Met de verse krachten Sophie Kuijs en Suus voor Esther en Manon probeerde Limmen meer druk op te voeren richting de goal van Overbos. Rosa werd weggestuurd door Sophie K. waardoor de keepster deze aanval met een overtreding onschadelijk moest maken. Helaas leverde deze vrije trap geen goal op. Aan de andere kant werd Overbos ook nog een paar keer gevaarlijk, maar de ruststand van 0-3 werd ook de eindstand.
Helaas wederom geen punten voor Limmen, maar de strijdlust en de wil om te winnen is er zeker niet minder om. Volgende week een vroege uitwedstrijd bij SO Soest, dus kijken of Limmen dan de weg naar 3punten weer heeft gevonden. Natuurlijk sloten we deze wedstrijd af met een bedankje voor de support van Lois en de bijbehorende cadeaus. Wie weet speelt Lois over een aantal jaar zelf in de Limmer hoofdmacht!
Daarnaast wensen de Limmerdames de meiden van Limmen MD1 heel veel succes tijdens de kampioenswedstrijd van as zaterdag tegen Reiger Boys! Meiden, jullie kunnen het!!