Lekkere 3 punter voor de C1

16 november 2013 13:00

Vegt, M. v.d.

Limmen C1 - LSVV C1  6-0

Limmen, 16 november 2013  Vandaag de wedstrijd tegen LSVV C1, zonder de geblesseerde Leon (Beterschap gewenst). Op papier een tegenstander die wij moeten kunnen hebben, maar ze hebben wel gewonnen van FC Uitgeest en Foresters en dat hebben ze beter gedaan als wij. De laatste 5 wedstrijden zat het niet mee bij de Limmen C1. Onze aanvallen wilden er net niet in en vervolgens kregen we een paar geniepige counters tegen die er net wel inrolden, waar van een paar keer in de laatste minuten van de wedstrijd. Met iets minder pech hadden we al een punt of 6 meer moeten hebben. Het werd dus weer eens tijd voor een lekkere driepunten. De mannen waren zich dat ook bewust want Limmen schoot uit de startblokken en na een paar minuten was het al raak. Joeri zette Quentin aan het werk, die vervolgens een slimme steek pass op Thijs gaf en daarna werd het zeer koelbloedig afgemaakt, lekkere start. Even later de mooiste goal van de middag. Jaap leverde een prima voorzet af op Dirk, die de bal met een halve volley in ene op zijn slof nam. De bal knalde via de onderkant  lat in het netje. Even later soleerde Boris alleen op de keepster af, maar zijn schot belande precies in haar armen. De volgende aanval. Wester zette Thijs in scorings positie, zijn schot ging net over, het had zomaar 4 of 5-0 kunnen staan binnen 20 minuten. Hierna raakte de energie wat op en ontstond er een duel dat zich meer op het middenveld afspeelde. Stan heeft vrijwel geen bal aangeraakt en dat was te danken aan de achterhoede, waar Job en Cody alle aanvallen voortijdig onklaar maakten en Jaap en Joeri die de flanken zeer goed afschermden. De tweede helft begon Limmen weer scherp aan de wedstrijd en na de zoveelste combinatie tussen Boris en Dirk, leverde laatst genoemde een afgemeten voorzet af op Wesley, die de bal schuin voor doel, kogelhard over het hoofd van de keepster in het net knalde. Hierna raakte een aantal LSVV'ers wat van de kook en dat leverde hen, als ik goed geteld heb, net zoveel gele kaarten als tegengoals op. Gelukkig lieten onze mannen zich niet intimideren en gingen door met hun hobby, lekker ballen. Er volgde weer een schitterende aanval waarbij Boris na voorbereidend werk van Dirk en Wesley alleen op de keepster af kon gaan, met een prachtige lob verdween de 4-0 in de touwen. Ron begon zich ook met de opbouw te bemoeien en Limmen was nog niet klaar. Na een combinatie met Jos, kwam Wesley wederom in scoringspositie en ook deze bal was raak. Zijn mooiste actie bewaarde hij voor het laatst. Door goede loopacties van onze aanvallers werd de achterhoede van LSVV uit elkaar getrokken. In plaats van te passen besloot Wesley rechtdoor op te stomen, na het passeren van 2 man bolde het net voor de zesde keer op. Dit soort acties willen we vaker zien. Jongens dit was een hele goede pot en dat is lekker zo vlak voor de derby tegen HSV. Hier alvast even 3 redenen waarom deze wedstrijd gewonnen MOET worden: 1. Het is beter voor de stand. 2. Geen gezeur op school van je klasgenoten die bij HSV spelen. 3. Een smakelijke beloning na afloop van de wedstrijd. Genoeg reden om volgende week volle bak te gaan. We hebben van jullie genoten!

Nico