Dames 1 verliest van SJC

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse E

17 november 2013 14:00

Star, J. van der

Afgelopen zondag was het voor Limmen de eerste keer dat er tegen SJC werd gespeeld. De ploeg uit Noordwijk reisde als nummer 3 van de ranglijst af naar Damphegeest. Deze week hadden de Limmerdames steun van Pupil van de Week Indy Hollenberg, speelster van MD1. Indy liet voor de wedstrijd aan de Limmerdames zien hoe je de keepster van SJC kon passeren!

Limmen besloot scherp aan de wedstrijd te beginnen en dat lukte aardig. Toch was het SJC die de eerste kans kreeg. Na 19 minuten was het SJC dat de bal over keepster Linda wist te schieten. Limmen probeerde hierna het spel weer op te pakken maar was niet scherp genoeg. Ook wist Limmen de bal niet in de ploeg te houden en wanneer er wel balbezit was werd er slordig mee omgegaan. Het was een speelster van SJC die na een half uur spelen zo door de verdediging kon lopen en ook de 2-0 op het scorebord kon zetten. Echte kansen voor Limmen deden zich in de eerste helft niet voor.

De tweede helft was er bij de speelsters nog vertrouwen in de wedstrijd. Helaas voor Limmen was het SJC dat scherper uit de kleedkamer kwam. Net na rust werd door niet goed opletten door Limmen de 3-0 binnengeschoten. Hierna kwam Limmen beter in het spel en kwamen er kleine kansen. Zo was er een kopbal die net voor langs ging, een schot van Esther dat in het zijnet vloog. Een ander schot van Esther belande net langs de paal. Maar uiteindelijk was het Rosa die de 3-1 uit een vrije trap binnen wist te koppen. Aangezien we er nog voor wilden gaan werd er besloten meer risico te nemen. Dit resulteerde er uiteindelijk in dat SJC nog 1 keer het net wist te vinden. Uitslag 4-1 voor SJC. Zeker positief was het dat de Limmerdames hard bleven werken voor een goed resultaat. Hierop kunnen we zeker verder bouwen!

Alle supporters bedankt voor het aanmoedigen, aan jullie heeft het niet gelegen ;-)

Aanstaande zondag staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma. De inhaalwedstrijd tegen Overbos begint om 14.00 uur en is het Lois Metzelaar van MD1 die aan ons het goede voorbeeld mag geven.