12 november 2016 Limmen JO17-1 tegen LSVV JO17-1

12 november 2016 14:45

Kuijer, J.J.

12 november 2016 Limmen JO17-1 tegen LSVV JO17-1

Sinterklaas is in het land en brengt bij de B-selectie heel veel punten waardoor de mannen van José Ojeda (leider B1), Harry Zandbergen (leider B2) en John Schouten/Mark Valkering (Leiders B1 zaal) boven aan staan in hun competitie.

Beste lezers u leest het goed. Dit is uniek binnen de voetbalvereniging van Limmen. De B-selectie speelt in drie competities en halverwege het seizoen staan de spelers op de eerste plaats! Okay ik zal niet te enthousiast zijn want anders krijg je te maken met de deksel en de neus maar dat onze jongens op deze positie staan is bijzonder natuurlijk. U begrijpt dat hierdoor de stemming binnen de B-selectie heel positief is. Voor de leiders José, Harry, John en Mark nu de moeilijke taak om de teams zo te managen dat zij deze lijn met hun teams kunnen doortrekken. Aan het bestuur van vvLimmen de taak om dit te blijven faciliteren.

Vrijdagavond 11 november 2016 mocht onze B1 zaalvoetbal spelen in Zuid Scharwoude tegen de plaatselijke LSVV Sportstars JO17-01. Met een klinkende overwinning van 1 – 9 wonnen onze mannen.

Zaterdagmiddag 12 november om 14:45u floot scheidsrechter J. Kuijer voor het begin van de wedstrijd Limmen – LSVV. Het werd een boeiende wedstrijd waarbij Limmen verzorgt voetbal liet zien. Opbouwend zat het goed, alleen grote kansen bleven uit.

In de 5e minuut wist Dave Docter, als links back, de achterlijn van de tegenstander te halen en een knappe voorzet te geven. De bal kwam op navel hoogte bij Finn Wijnker waardoor hij niet de bal tussen de palen kon schieten.

Gelukkig kan Mika Miettinen dat wel in de 19e minuut. Als Mika uitstekend doorzet om de bal te controleren. Passeerde hij eerst nog zijn tegenstander om vervolgens beheerst binnen te schieten, 1 – 0.

In de 22e minuut zagen wij een fantastische aanval over de linkerkant van het veld. Dave speelde op Jacco de Jong die een één twee aan ging met de goed spelende Born Valkering. De kaats van Bjorn kwam net achter de verdediging waardoor Jacco naar binnen kon snijden om de bal goed mee te geven met de meegelopen Bjorn. Bjorn zag de bal, na zijn inzet op het doel, net aan de verkeerde kant van de paal voorbij gaan.

Ondanks het overwicht van Limmen bleef het spannend omdat Limmen niet meer afstand van LSVV kon nemen.

Ver in de tweede helft kwam Limmen weer tot scoren. In de 67e minuut zagen wij een perfect uitgespeelde counter. Keeper Jesse Glorie gaf de bal mee met Finn die op volle snelheid de bal mee gaf aan Kalu van der Steen. Kalu wist rechtsvoor een uitstekende voorzet te geven op de vrijstaande Mika die de bal binnen tikte, 2 – 0.

De 2 – 0 gaf een prettig gevoel bij de supporters van vvLimmen. Een snaggie doelpunt van LSVV zou zomaar de koppositie in gevaar kunnen brengen. Dus afstand nemen, scoren, is ons advies.

Limmen ging door met aanvallen en in de 72e minuut zag Bjorn de bekroning op zijn goede spel van deze middag. Met een fluweel mooie trap wist hij de bal in de kruising te schieten, 3 – 0.

In de 73e had Chris de Goede de 4 – 0 op zijn schoen. Helaas kwam de bal op de lat. Toch zou een paar minuten later nog wel een keer worden gescoord. In de 78e minuut wist Arthur Gonzalez Martinez de bal goed onder controle te krijgen en met een strak schot de vrijstaande Mika te vinden. Mika scoorde daarmee zijn derde goal en bracht de eindstand op 4 – 0.

Jongens deze week weer lekker trainen en genieten van het succes. Jullie doen het met z’n allen en iedereen is belangrijk, ga zo door!

Supporter Kees