15 oktober 2016 Limmen B1 tegen Reigerboys B1

15 oktober 2016 14:45

Rozema, J.P.

15 oktober 2016 Limmen B1 tegen Reigerboys B1

Limmen gaat door de bovengrens vandaag. In een spannende wedstrijd waar Limmen de rust weet te bewaren om in de laatste 10 minuten de overwinning over de streep te trekken. Dit resulteert in het winnen van de eerste periodetitel. Spelers en technische staf van harte gefeliciteerd hiermee.

Via deze weg wensen wij, spelers, technische staf en de supporters, sterkte aan assistent coach Antonio. Wegens familie omstandigheden kon hij niet aanwezig zijn.

Op deze typische herfstdag wisten vele supporters het sportpark Dampegheest te vinden. Op het A-veld speelde Limmen een rommelige wedstrijd. Veel balverlies en Reigerboys mocht van Limmen eenvoudig de bal aannemen. De eerste grote kans was dan ook voor Reigerboys. In de 8e minuut wist Reigerboys een voorzet te geven van links die door hun rechtsbuiten prachtig in één keer op zijn slof werd genomen. Gelukkig schoot hij naast ons doel.

Limmen kreeg in de eerste helft maar twee goede kansen om te scoren. De eerste uit een prima voorzet van Dave Docter. Job Min kon er goed zijn hoofd tegen aanzetten maar zag de bal via de grond over het doel gaan.

De tweede kans kwam uit een aanval via Nino Peemen en Mika Miettinen. De hard werkende Mika wist weg te draaien bij zijn tegenstander en schoot helaas buitenkant van de paal.

Het was Reigerboys die in de 14e minuut goed door ging op een diepe bal. De spits van Reigerboys wist drie spelers van Limmen uit te schakelen en de 0 – 1 op het score bord te zetten.

In de rust werden wij vriendelijk ontvangen door de dames van de kantinedienst. De koffie en thee smaakte prima. Na de lokale nieuwtjes te hebben besproken gingen wij vol goede moet de tweede helft in.

In deze helft begon Limmen weer rommelig en pas in de 62e minuut wist Limmen de stand gelijk te trekken. Keeper Jesse Glorie schoot een keeperbal over de verdediging van Reigerboys heen. Jacco de Jong en Mika renden samen met de verdedigers achter deze bal aan. Jacco wist iedereen voor te blijven en de bal eenvoudig langs de keeper in het doel te schieten, 1 – 1.

Deze 1 – 1 was het signaal voor Limmen om vol voor de winst te gaan. Het tempo van de wedstrijd kwam hoger te liggen en coach José Ojeda Lerma bracht twee verse krachten binnen de lijnen. Matthe de Waal en Arthur Gonzalez Martinez vielen goed in. In de 70e minuut een mooie actie van Arthur waar een hoekschop uit kwam. Arthur nam zelf deze hoekschop. De afvallende bal kwam voor de voeten van Sander Schoenmaker. Het schot van Sander werd nog van richting veranderd waardoor de keeper kansloos was, 2-1. De vreugde aan Limmer zijde was groot. Een 0 – 1 achterstand was omgebogen naar een voorsprong.

Limmen was deze laatste 10 minuten heer en meester. Toch leek het even de verkeerde kant op te gaan. Een terechte buitenspel werd afgefloten. De spits van Reigerboys schoot deze bal prachtig tussen de palen. Door deze beslissing ontstond er wel veel rumoer op de tribune. Gelukkig lieten de spelers van Limmen zich niet beïnvloeden en gingen goed verder met mooie aanvallen. Zo zagen de supporters, waaronder gebroeders Hollander, Willem Bloedjes en de familie Kuijpers, in de 76ste en 78ste minuut Mika en Jacco op de lat schieten.

Vlak voor tijd weet Jacco uit een voorzet van Arthur de bal vol te raken en de eindstand op 3 – 1 te zetten.

Mannen met deze overwinning is de eerste periodetitel binnen. Dus we krijgen zeker twee extra wedstrijden voor de promotie/degradatie. Super natuurlijk.

Zaterdag 22 oktober ’16 een heuse kraker op papier. Voor de KNVB beker spelen wij thuis tegen De Foresters. Ondanks de vakantieperiode nodigen wij alle supporters van Limmen B1 uit om het team van José te steunen.

Allemaal een fijne herfstvakantie en suc6 zaterdag!