10 oktober 2015 vv Limmen C1 tegen Pancratius

C-junioren zaterdag, C1, Hoofdklasse A

10 oktober 2015 11:00

Hoovenstat, G.L.

Deze week weer veel rumoer en activiteiten rond de C-selectie. De lijnen zijn in het begin van het seizoen uitgezet en dan moet er tijdens het voetbaljaar wel eens worden bijgestuurd en/of geschoven. Een teleurstelling was er afgelopen zaterdag na de wedstrijd van HBC. Limmen liet daar 2 punten liggen. Maandag 5 oktober werd bekend dat Jacco de Jong voorlopig niet kan voetballen. Waarschijnlijk een gebroken pols. In ieder geval is uit voorzorg zijn arm in het gips gezet. Balen natuurlijk voor Jacco en de taak aan coach Robert Peemen om de positie van linksbuiten in te vullen. Als supporter hebben wij daar alle vertrouwen in.

Zaterdag de wedstrijd tegen RKSV Pancratius. Op hun site staat geschreven dat deze voetbalvereniging is opgericht in Amsterdam -Sloten in het jaar 1930. Tegenwoordig speelt Pancratius op de sportvelden aan de Lindberghstraat te Badhoevedorp. De clubkleuren zijn rood en wit. Pancratius is een goede tegenstander met 7 verliespunten. Doordat de competitie uit een oneven aantal teams bestaat is er een verschil in het aantal gespeelde wedstrijden. Pancratius heeft al 5 wedstrijden gespeeld en Limmen nog maar 3. Maar Limmen heeft 2 verliespunten en staat op de 6e plaats waar Pancratius op de 3e plaats staat. Het beeld is dus vertekend. Tijdens deze competitie hebben beide teams al 9 doelpunten gemaakt. Hierbij is Limmen in het voordeel.

Herfstkampioen 2007 MP2

In de hierboven getoonde foto staan een aantal spelers afgedrukt die tegenwoordig in de C1 spelen. In 2007 waren het al kampioenen en dat zijn het voor de supporters nog steeds. De jongens trainer iedere week hard en als groep zijn het allemaal vrienden van elkaar. De C1 nodigt alle supporters uit om zaterdag 10 oktober om 11:00u naar het sportpark Dampegheest te komen om de wedstrijd te bekijken van C1. Tevens kunt u beoordelen of de jongens zijn veranderd in de afgelopen jaren.

Op de site van C1 zullen wij nog een paar foto's vanuit de oude doos plaatsen.

10 oktober 2015 vv Limmen C1 tegen Pancratius

Vrijdagavond speelde Limmen C1 zaal een streekderby tegen zaalvoetbalvereniging White Stone uit Egmond. Onder toeziend oog van de technische delegatie van vvLimmen Hoofd Jeugd Opleiding, John Koot, en techniektrainer, Okko Tambois, wist het zv team Limmen C1 te winnen met 5 – 3. Een knappe prestatie van dit team onder leiding van de coaches John Schouten, Mark Valkering en Martijn Glorie. Vooraf aan deze wedstrijd werd het nieuwe tenue gepresenteerd. Deining aan Zee is de sponsor waar u kunt genieten van het eten en drinken aan de Bakkumse kust. Op de foto tonen de spelers trots het nieuwe tenue.

Thomas van Dijk, Jacco de Jong, Jesse Glorie, Bjorn Valkering, Matthé de Waal

Nino Peemen, Mike Schouten, Wessel Hoebe, Jovi Kersens

Zaterdagmorgen om 11:00u de wedstrijd Limmen C1 tegen Pancratius C1. Zoals u in de voorbeschouwing hebt kunnen lezen komt deze vereniging uit Badhoevedorp.

Het eerste deel van de eerste helft was Pancratius de bovenliggende ploeg. Limmen speelde onrustig. Gelukkig kreeg Limmen in het tweede deel meer controle over de wedstrijd. De combinatie gingen beter lopen en het middenveld met Matthé de Waal, Nino Peemen en Pepijn Kuiper. Ook voorin kregen Finn Wijnker, Mika Miettinen en Mike Schouten meer grip op het spel. Vanaf minuut 11 gaat Limmen beter spelen en kwam de eerste echte kans. Mika speelde zich goed vrij een zag zijn doelpoging net naast gaan. In de 31e minuut was het wel raak. Mike kwam halverwege de helft van de tegenstander op links aan de bal. Hij passeerde eenvoudig 4 spelers van de tegenpartij en kwam zodoende bij de achterlijn. Zijn voorzet was strak en ging de keeper voorbij. Zoals afgesproken kwam Finn goed inlopen bij de tweede paal en schoot de bal beheerst binnen. Een aanval uit het boekje, met een prachtige actie van Mike.

Beide partijen kregen de rest van deze eerste helft weinig mogelijkheden om te scoren. Dit is dan de verdienste van de verdediging. Stijn Bakker, Dave Docter, Jesse Glorie, Kalu van der Steen en Thomas van der Wijk hadden het goed onder controle. Regelmatig kwam Jesse goed uit zijn doel om de diepe bal te onderscheppen.

Het feit dat een speler van Pancratius tegen geel op liep geeft aan dat zij getergd waren.

In de rust genoten de supporters buiten op het terras van een heerlijk kop koffie met een koek.

Het tweede deel van de wedstrijd was duidelijk een vervolg van de eerste helft. Limmen had gewisseld en Bjorn Valkering kwam op zijn vertrouwde plek te staan. Limmen kreeg twee goede mogelijkheden om de 2 – 0 op het scorebord te zetten. Helaas voor Limmen want in de 41e minuut was Limmen even niet goed geconcentreerd en zag dat Pancratius van dichtbij de 1 – 1 scoorde.

Dit zou ook de eindstand worden. Waarbij nog te melden valt dat een tweede speler van Pancratius de gele kaart kreeg voor spelbederf.

Jongens aankomende week weer lekker trainen. Mogelijk kunnen jullie extra aandacht geven op het ingooien van de bal. Zowel bij Limmen als bij Pancratius lukte dat niet helemaal.