26 september 2015 Limmen C1 - Purmurend C1

Purmerend C1

26 september 2015 14:45

Frits Engel

Een oefenwedstrijd tegen een tegenstander die in de 3e divisie speelt, FC Purmerend C1.
Beste lezers dit was een 6 punten weekend. ??? zal u denken. Limmen C1 speelt voor het eerst dit jaar ook in de zaal. Vrijdagavond werd door 9 spelers van de C-selectie nipt gewonnen van Hovocubo uit Hoorn, 5 - 6.

Vandaag tegen Purmerend werd er om 14:45u afgetrapt op het A-veld. Veel supporters winsten met dit mooie weer sportpark Dampegheest te vinden.
Er werd 4x 17 minuten gevoetbald met daartussen pauzes zodat de coaches de gelegenheid hadden om instructies te geven.

In de 1e helft had Jacco de Jong twee maal de mogelijkheid om de score te openen. Helaas werden deze kansen gemist. Ook Purmerend had de mogelijkheid om een doelpunt te maken. Gelukkig was Jesse Glorie paraat om zijn doel schoon te houden.

In de tweede helft werd Jacco op links de diepte ingestuurd. Hij had al een paar keer de mogelijkheid gehad om voor zijn directe tegenstander te komen. Dit keer was de verrassing groot omdat hij vlak voor de keeper de bal aflegde op de meegelopen Mika. Mika kon eenvoudig 1 - 0 binnen tikken.

Stijn, Mike, Thomas en Dave Docter speelde een prima wedstrijd. Aan deze verdedigers beleeft Limmen veel plezier. Met ieder zijn kwaliteiten. In de 47e minuut werd Dave gevloerd binnen het 16 meter gebied. Deze toegekende pingel werd genomen door Bjorn Valkering. Helaas miste de bal de juiste richting. Deze misser gaf Purmerend weer moet en in de 54e minuut werd het 1 - 1.

10 minuten later werden wij getrakteerd op een wonderschoon doelpunt van Mike Schouten. Jacco wist op circa 25m van het doel met een kopbal Mike te bereiken. Mike was resoluut en schoot de bal net onder de lat binnen, 2 - 1.

Hierna drong Purmerend nog wel aan maar de overwinning was voor Limmen.

Jongens wij als supporters hebben een geweldig weekend met jullie gehad. Via deze weg wensen wij Limmen 1 ook heel veel suc6 tegen Vitesse 22.