7 mei 2016 vv Limmen C1 – Bloemendaal C1

7 mei 2016 11:00

Rademakers, M.F.L.

7 mei 2016 vv Limmen C1 – Bloemendaal C1

Subtropische temperaturen op sportpark Dampegheest en niet omdat de aarde aan het opwarmen is maar omdat onze C1 samba voetbal speelde. Braziliaanse bewegingen en dat alles om het doelpuntengemiddelde op te krikken. Limmen C1 werkt hard om de derde plek in de hoofdklasse veilig te stellen.

Spelers die geblesseerd  zijn worden door de medische- en technische staf klaar gestoomd om in het weekend toch beschikbaar te zijn. Maar ook spelers uit lagere teams krijgen een kans om zich in de kijker te spelen. Vandaag mocht Aybek Abdigerber uit de C3 plaats nemen op de bank. Aybek is onze tropische verrassing wat een talent is deze jongen. Hij is beren sterk en doelgericht.

Om 11:06u floot scheidsrechter Rademakers voor het beging van de wedstrijd tegen Bloemendaal. Limmen had aan de uitwedstrijd een slecht gevoel overgehouden. Zij waren fysiek sterker en provoceerde en intimideerde ons de gehele wedstrijd. Blijkbaar heeft dat succes dit seizoen want Bloemendaal staat op de tweede plaats in de competitie. Wij kunnen u melden, dit is een 6 punten wedstrijd die voor Limmen zeer belangrijk is.

Limmen begon de warming up met in gedachten nog de klanken van Lit”Kleine & Ronnie Flex. Dit duo was donderdag de act op de Bevrijdingspop Haarlem en gisterenavond bij de A9 Studio’s te Uitgeest. Toffe gasten waarbij je natuurlijk niet stil kan blijven staan.

De 16e minuut is een beslissend moment. Kalu van der Steen zet op volle snelheid zijn voet tussen een aanval van Bloemendaal. De aanvaller van Bloemendaal was met de bal achter onze verdediging gekomen  en kon vanaf de middenlijn rechtdoor op onze keeper Jesse Glorie rennen. Kalu wist met een ferme sprint de aanvaller in te halen en zijn schot te blokkeren. Kalu dit was een klasse actie.

Vanwege de hoge temperatuur last scheidsrechter een drinkpauze in. Dit zal Limmen goed doen.

In de 33e minuut mag Jacco de Jong een hoekschop nemen. Deze indraaiende bal wordt door de uitstekend opgestelde Nino Peemen van dichtbij binnen gekopt, 1-0.

Deze 1 – 0 zou het begin zijn van een heerlijke pot voetbal. Want één minuut later krijgt Limmen een vrije trap te nemen links over de middenlijn. Kalu gaat achter de bal staan en weet het hoofd van Dave Doctor te vinden. Dave kopte de bal uitstekend achter de keeper van Bloemendaal, 2 – 0.

Een penalty werd in de 40e minuut toegekend aan Limmen als in het strafschopgebied een overtreding werd begaan op Mika Miettinen. Nino kreeg na de eerste poging nog een tweede kans om tussen de palen te schieten. De tweede keer schoot hij hard en strak binnen, 3 – 0. Klasse Nino om je niet van de wijs te laten brengen.

In de 44e minuut kreeg Bloemendaal een penalty toegewezen. Met uiterste concentratie wist onze uitstekend kiepende keeper Jesse de bal tegen te houden. Natuurlijk staat Jesse op het doel om ballen tegen te houden maar dit doet hij met heel veel overtuiging. De gehele wedstrijd en dat is een compliment waard. Net als de andere waterdragers  van het team, Stijn Bakker, Stan Duijnmeijer, Thomas van der Wijk, Bjorn Valkering, Mike Schouten, Matthé de Waal, Dave en Nino. Deze heren staan geheel in dienst van het teambelang en zorgen voor de aanvoer van ballen naar de voorhoede.

In de 45e minuut kwam de eerder genoemde Aybek binnen de lijnen. De daarop volgende aanval werd Jacco vanaf de middenlijn, links de diepte in gestuurd door Kalu. Jacco speelde zijn directe tegenstander uit en bleef twee verdedigers voor. Met zijn buitenkant rechtervoet speelde hij de bal opzij naar de meegelopen Aybek. Ondanks een tegenstander in zijn nek schoot Aybek, bij zijn eerste bal contact, binnen de palen en bracht de stand op 4 – 0. Een gouden wissel heet dat.

Limmen is los en in de 47e minuut is het Stijn die zijn tegenstander op rechts wist uit te spelen en vervolgde met een messcherpe voorzet. De bal viel perfect bij de tweede paal binnen in het doel, 5 – 0.

In de 49e minuut werd nummer 6 binnen geschoten door Mika. Opnieuw speelde Stijn hierbij een belangrijke rol. Op snelheid passeerde hij zijn tegenstander en gaf een perfecte voorzet op de vrijstaande Mika. Mika kopte deze bal keurig geplaatst binnen. Dit was voor Limmen hun 3e kopdoelpunt. Blijkbaar hebben jullie op de techniektraining leren KOPPEN? In ieder geval kon de technische staf tevreden terugkijken op het resultaat van afgelopen woensdagavond.

Limmen is hongerig en gaat op jacht naar nog meer doelpunten. Helaas werd in de 61e minuut een terecht doelpunt afgekeurd maar Limmen hield Bloemendaal onder druk. In de 63e minuut schoot Aybek net over en in de 66e minuut schoot hij via de keeper op de lat.

In de 68e minuut is het Aybek die de eindstand op het scorebord zette. Na een vlammend schot van Bjorn wist de keeper van Bloemendaal deze bal nog net tegen te houden. Maar Aybek is scherp en wist deze afvallende bal onder controle te krijgen en 7 – 0 te scoren.

Jongens een uitstekende prestatie tegen de nummer twee van deze competitie. Tijdens het schrijven van dit artikel verneem ik dat SWV een korfbal uitslag weet te bereiken. Hierdoor komen jullie op een gedeelde derde plek alleen met een slechter doelgemiddelde. Een mooie uitdaging om volgende week een overwinning te behalen met een hoge score. Suc6 aankomende week weer naar school.