30 april 2016 vv Limmen C1 – VIOS W C1

30 april 2016 11:00

Keitz, H.G.

30 april 2016 vv Limmen C1 – VIOS W C1

Limmen C1 maakt een sprong naar de 3e plek in de Hoofdklasse C-junioren.

Dit weekend bruist het in ons bloemendorp Limmen, want Stichting Bloemendagen Limmen organiseert voor de 64ste keer dit prachtige mozaïek gebeuren. Veel vrijwilligers zijn er druk mee en slapen weinig deze dagen.

De spelers van C1 hebben hard voor de voetbalsport dus lagen onze boys vrijdagavond op tijd in hun mandje om deze zaterdagmorgen fris en fruitig aanwezig te zijn. Iedereen was op tijd behalve onze grensrechter David Miettinen. Hij had een geldige reden dus voor deze keer wordt hij gevrijwaard van een donatie in de boette pot. Fred van der Wijk nam de honneurs waar en deed dit uitstekend.

Toch moesten de leiders Robbert Peemen en Ronald Bakker vandaag creatief zijn met het opstellen van de spelers. Afwezig waren Jesse Glorie en Mike Schouten. Beide heren genieten van een welverdiende vakantie. Wij zien deze jongens volgende week weer graag tussen de lijnen. Maar een derde tegenvaller is het ontbreken van Thomas van der Wijk. Hij heeft al een tijdje last van een vervelende blessure. Rust lijkt de beste genezing. Hopelijk kan jij nog een toernooitje meepikken. In ieder geval sterkte met het herstel.

Gelukkig wisten Sander Schoenmaker en Wessel Hoeben de opengevallen plekken uitstekend in te vullen. Mannen jullie deden het super.

Concurrent SVW moest naar Stormvogels en Limmen ontving thuis VIOS uit Warmenhuizen.

Uit verloor Limmen met 1 – 0. Om kans te maken op de 3e plek moet Limmen de laatste 3 wedstrijden winnen. Vandaag werd duidelijk dat Limmen scherp en geconcentreerd was. De uitslag van 8 – 0 was misschien iets te geflatteerd omdat VIOS spijtig hun keeper al vroegtijdig zag uitvallen met een blessure aan zijn arm. VIOS speelde  verder met 10 man doordat zij geen wissels meer hadden. Limmen wist wat hun te doen stond. Want naast winnen moest ook het doelpuntensaldo opgeschroefd worden. Dit lukte zeker. Met doelpunten van Mika Miettinen 3x, Jacco de Jong 2x, Dave Doctor, Nino Peemen en Kalu van der Steen werd de acht op het scorebord gezet.

Vlak na onze wedstrijd werd de uitslag van Stormvogels - SVW bekend. 3-2 voor Stormvogels. Dit betekend dat Limmen voorlopig 3e staat. Jongens dat is knap hoor!

7 mei as. de laatste thuiswedstrijd in deze competitie. Voor de grote schare supporters is dit de laatste keer dat wij thuis deze succesvolle lichting samen kunnen zien spelen. U leest het goed het einde van de competitie nadert. Wij als supporters zijn altijd benieuwd welke spelers en waar zij volgend seizoen spelen. Wordt het nog een jaar C-junior of de overstap naar de B-junioren. Nou  dat is geen verrassing maar natuurlijk wel in welk elftal en met wie?

Maar goed dat is voor later. Eest nog 6 punten binnen harken en de 3e plek zien vast te houden. Jongens heel veel suc6 aankomende week heerlijk nog een week  vrij van school.