23 april 2016 SVW ’27 - vv Limmen C1

23 april 2016 13:00

Stenis, D. van

23 april 2016 SVW ’27 - vv Limmen C1

Limmen klopt op de deur voor de derde plek in de hoofdklasse A. Dit weekend mochten wij uit spelen bij SVW ’27 in Heerhugowaard. Een belangrijke wedstrijd op weg naar de derde plaats in de competitie. SVW heeft nog wel meer punten maar het gat werd kleiner de afgelopen paar weken.

Wij mochten het jeugdig talent Bruno van Dijk begroten. Dit van wegen  de afwezigheid van Mike Schouten en de blessure van Thomas van der Wijk.

Limmen begon agressief en in de eerste de beste aanval had Jacco de Jong de 1 – 0 op zijn schoen. Jacco zag kans om de bal onder de vallende keeper door te krijgen maar de keeper raakte de bal net genoeg aan om de bal tot hoekschop te verwerken. Deze genomen hoekschop kreeg de keeper van SVW niet goed onder controle van wegen de stevige wind. Finn Wijnker was attent schoot de bal van rechts goed in bij de korte hoek. De keeper kreeg nog wel zijn voet tegen de bal maar kon het doelpunt niet voorkomen, 0 – 1.

Dit was natuurlijk een lekker begin. Het veld was moeilijk bespeelbaar door de harde wind en het hobbelige veld. Beide teams maakte fouten en zij kregen kansen. Keeper Jesse Glorie moest zich een paar keer strekken maar echt grote kansen waren het niet.

De tweede helft gaf een ander beeld. SVW speelde een hoger tempo. Limmen had het daardoor moeilijker. In de 15e minuut weten zij een gaatje te vinden in onze verdediging en scoren de 1 – 1.

Limmen probeerde met verzorgt spel de voorhoede te bereiken. In de 28e minuut is er een ingooi halverwege de helft van SVW. Stijn Bakker kreeg de bal voor zijn voeten en gaf een uitstekende voorzet waarbij de bal over de verdediging heen ging en terecht kwam bij de vrijstaande Mika Miettinen. Mika schoot de bal vanuit de lucht in de draai direct op doel. Prachtig om te zien en de bal kwam kei hard binnen in het doel, 1 – 2.

Helaas kon Limmen niet lang van deze voorsprong genieten omdat SVW binnen 2 minuten de 2 – 2 scoorden.

Dus begon Limmen opnieuw aan zijn aanval om toch zicht te houden op de derde plaats in de competitie. Dit gaf wel ruimte voor SVW om te counteren. In de 32e minuut hoorde Jesse de bal op de buitenkant paal komen. Wij als supporters denken dan mag het een keer mee zitten.

En ik kan u schrijven dat zat het deze keer. In de 34e minuut kreeg Matthé de Waal op rechts de bal. Na de uitspelen van zijn directe tegenstander gaf hij een uitstekende voorzet richting de 11 meter stip. Mika kreeg de bal goed onder controle en in een één tegen één situatie met de keeper zet Mika goed door. Met een boogbal gaf hij de verdediger die ondertussen op de doellijn stond het nakijken en scoorde de 2 – 3.

Spoedig na dit doelpunt floot scheidsrechter van Stenis af en had Limmen de 3 punten.

Jongens jullie hebben hard gewerkt. Klasse allemaal een spannende wedstrijd. Volgende week heerlijk vakantie en dan krijgen jullie zaterdag VIOS op bezoek.

Supporter Kees