9 april 2016 vv Limmen C1 – FC Den Helder C1

9 april 2016 11:00

Steeman, J.

9 april 2016 vv Limmen C1 – FC Den Helder C1

Eindelijk mocht deze supporter weer een weekendje genieten van voetbal bij vv Limmen.  Vrijdagavond de zaalvoetbal clash in de Hoofdklasse. Limmen C1 moest de wedstrijd winnen tegen HZV Vennewater met twee doelpunten verschil om door te gaan in de play-offs. Ik kan u schrijven het werd een kraker waar je U tegen zegt. Binnen 30 seconden stonden de mannen van John Schouten en Marc Valkering al voor met 1 – 0. Wij als supporters gingen er eens even goed voor zitten. Bijtend op onze nagels zagen wij dat Limmen 4x wist te scoren. Helaas bleek dit niet voldoende om naar de volgende ronde te gaan. Jongens jullie hebben een fantastisch eerste seizoen gespeeld. Wij hebben genoten van alle wedstrijden en ik zie jullie graag volgend seizoen bij de B1 van VV Limmen.

Aansluitend leek het wel of half Limmen een feestzaal in Bakkum bezocht. In deze oververhitte zaal waar het vocht in onze glazen gewoon verdampte werd ik door techniektrainer, Iwan Dekker geïnformeerd over de aanwezige talenten in de c-selectie en dat er meer komt kijken bij techniektraining dan alleen maar kappen en draaien. De techniektrainers onder leiding van Okko Tambois doen uitstekend werk en de resultaten konden wij zaterdagmorgen op sportpark Dampegheest bewonderen.

Om 110:00u werd er afgetrapt voor de wedstrijd Limmen tegen Den Helder. Limmen kwam goed uit de startblokken. In de 3e minuut schiet Mike Schouten een vrije trap op de paal.

Op het middenveld staan Bjorn Valkering, Nino Peemen en Stan Duijnmeijer goed gepositioneerd. Des ondanks weet een speler van Den Helder op de rand van het strafschopgebied de bal in zijn voeten te krijgen. Hij weet met zijn rug naar het doel goed bij zijn tegenstander weg te draaien en de bal op de paal te schieten. Dit is schrikken natuurlijk maar Limmen is gelijk wakker. De daarop volgende aanval werd opgezet door keeper Jesse Glorie die de bal meegaf aan rechtsback Matthé de Waal. Matthé stuurde met een goed geplaatste bal Finn Wijnker de diepte in. De voorzet van Finn was iets te scherp voor de gretige Mika Miettinen.

In de 9e minuut is het wel raak voor Limmen. Nino onderschepte de bal op het middenveld en gaf een pass op Jacco de Jong. Jacco kwam eenvoudig voorbij zijn directe tegenstander om een lage voorzet te geven op Mika. Mika schoot de bal via de binnenkant van de paal binnen, 1 – 0.

De 2 – 0 werd in de 55e minuut opnieuw geschoord door Mika. De keeper van den Helder was ongelukkig in zijn uittrap. De bal kwam in de voeten van Mika die koelbloedig de bal op het doel schoot en de keeper van Den Helder het nakijken gaf. De teleurstelling van deze keeper konden wij begrijpen maar ja geef onze killer Mika geen mogelijkheid om te scoren.

In de 62e minuut werd een zuiverdoelpunt afgekeurd. Onder toeziend oog van scheidsrechter mentor Henk Nuijens zagen wij dat Mika de bal op het doel schoot en de bal via de keeper voor de voeten kwam van Finn. Finn kon bij de tweede paal de bal binnen schieten. De grensrechter van FC Den Helder beoordeelde dat er een buitenspel moment was en dit nam de scheidsrechter over. Jammer voor de statistieken maar gelukkig de 3 punten bleven vandaag in Limmen en dat is het belangrijkste. Limmen C1 staat hierdoor op een keurige 4e plaats in de Hoofdklasse. Mogelijk kunnen jullie in de aankomende 4 wedstrijden nog één plaatsje stijgen.