12 maart 2016 Stormvogels C1 - vv Limmen C1

12 maart 2016 10:15

Boelé, Lucas

12 maart 2016 Stormvogels C1 - vv Limmen C1

Deze week ontvingen wij het trieste bericht dat de oma van Bjorn, mevrouw Valkering, is overleden. Nogmaals wensen wij namens de C1 Bjorn, Marc, Kira en Lino heel veel sterkte bij het afscheid nemen van jullie moeder en oma.

Vandaag mocht deze rijdende reporter naar IJmuiden om de wedstrijd van Stormvogels tegen Limmen bij te wonen. Uit het verleden is gebleken dat dit altijd beladen wedstrijden waren. Deze wedstrijden bezaten veel stevige duels waarbij de grens werd opgezocht. Dit resulteerde dan weer in gele- en rode kaarten. Dus wij als supporters zijn dan altijd benieuwd welke scheidsrechter wordt toegewezen.

Vandaag werd de wedstrijd uitstekend geleid door scheidsrechter Boelé. Om 10:23u blies hij voor het begin van de wedstrijd. Stormvogels was in de eerste helft de bovenliggende partij. Hun combinaties liepen beter en zij waren feller. Bij Limmen waren de passes onzuiver en de duels werden niet direct aangegaan.

In de 13e minuut werd er een vervelde overtreding gemaakt op  Dave Doctor. Als supporter stonden wij er dichtbij. Het knakken van zijn enkel was te horen. Aai het was zeer pijnlijk voor Dave en hij kon niet meer verder spelen. Dit was een grote teleurstelling voor Dave.

Coach Robert Peemen moest direct onze wisselspeler Nino Peemen inzetten. Nino viel goed in op zijn vertrouwde plek op het midden veld.

De eerste helft was spannend maar voor beide partijen geen grote kansen.

De tweede helft was net zo spannend met meer kansen. Het werd duidelijk dat wie er zou scoren de wedstrijd zou winnen. Stormvogels kreeg een paar goede mogelijkheden om de score te open. Gelukkig voor Limmen was Jesse Glorie vandaag in bloedvorm. Schoten op het doel had Jesse klem vast en direct probeerde hij met een ferme uittrap de spitsen te bereiken. Limmen kon een paar spelde prikjes uitdelen maar echt grote kansen waren er niet. Hierdoor kreeg Limmen het zwaar te verduren. Kalu van der Steen die als laatste man uitstekend verdedigde kon zijn aanvallende kwaliteiten niet tonen en Nino werd steeds naar achteren gedwongen. Limmen was de controle op het middenveld kwijt in de periode van de 45e minuut tot 55e minuut. Stormvogels kreeg een paar opgelegde kansen.

Limmen speelde meer met zichzelf dan met de tegenstander. Er werd veel gemopperd op elkaar en dat moeten sommige spelers niet doen. Wees positief en steun elkaar. Als iemand een verkeerde bal speelt weet hij dat zelf het beste en dan hoeven jullie daar geen opmerking over te maken naar elkaar. Dat geeft alleen maar frustratie.

Coach Robert moedigde het team aan en coachte voor de overwinning door de voorhoede scherp en in positie te houden.

In de 61e minuut kreeg Limmen de kans voor de 0 – 1. Jacco de Jong werd op rechts de diepte in gestuurd. Hij wist vlakbij de achterlijn de bal laag voor te krijgen bij de vrijstaande Mika Miettinen. Mika en de Limmer toeschouwers wilden het doelpunt al vieren maar moesten teleurgesteld constateren dat Mika van dichtbij de bal over het doel schoot. Jammer dat deze 100% kans verloren ging.

4 minuten later hielden wij onze adem in als Stormvogels de bal op de paal kopte. De spanning was nog niet voorbij want eerst zagen wij dat Bjorn Valkering net niet goed zijn voet tegen een voorzet van Jacco kon krijgen en even later was het opnieuw Jesse die de uitbraak van Stormvogels grandioos wist te pareren waardoor wij toch aan deze wedstrijd een punt overhielden.

Jongens de wedstrijd liep stroef maar wij hebben toch genoten. Dave laten wij duimen dat jouw blessuren meevalt en dat jij kan spelen tegen VSV.