20 februari2016 vv Limmen C1 tegen HBC C1

20 februari 2016 11:00

Leenstra, R.

20 februari2016 vv Limmen C1 tegen HBC C1

Wat een heerlijk weekend voor voetballend Limmen C1. Op vrijdagavond speelde onze boys een prima wedstijd tegen White Stones in de Hoofdklasse zaalcompetitie. Daar in Egmond aan Zee werd het 4 – 6. Hiermee werd de play-offs bereikt. Dat is natuurlijk een fantastisch resultaat voor een team dat voor het eerst speelt en uitkomt in de Hoofdklasse. Sponsor Deining verklaarde trots te zijn om de jeugd van vvLimmen te kunnen ondersteunen. Hoe mooi is het als er een elftal is die recreatief- en prestatiegericht voetbalt om de prijzen.

Bij de eerst volgende thuiswedstrijd zal de voorzitter van vvLimmen zeker in zijn toespraak aan jullie de waardering en de complimenten uitspreken over hoe jullie de vereniging vertegenwoordigen. Als vlaggenschip van de c-junioren de play-offs bereiken is een knappe prestatie. Eerst de competitie uitspelen en daarna het toetje. Jongens suc6.

Zaterdagmorgen stond in de Hoofdklasse veldvoetbal de competitiewedstrijd Limmen C1 tegen HBC C1 op het programma.

Sv HBC is een fusieclub voortgekomen uit H.V.V. Heemstede en rk Berkenrode. Tegenwoordig speelt HBC hun thuiswedstrijden op sportpark De Toekomst aan de Cruqiusweg te Heemstede.

Om 11:05u floot de 17 jarige en goed leidende scheidsrechter Leenstra voor de aftrap. Limmen speelde direct verzorgd voetbal. Meestal begon de opbouw van achteruit bij onze keeper Jesse Glorie door dat hij koos om de verdedigers Kalu van der Steen, Thomas van der Wijk of Stijn Bakker aan te spelen. Deze jongens wisten regelmatig het spel te vervolgen door de bal over te spelen aan Dave Doctor, Bjorn Valkering, Nino Peemen en/of Stan Duijnmeijer. Stan is hierbij in de omschakeling heel goed en Dave weet regelmatig met zijn snelheid de achterlijn van de tegenstander te vinden. Dit zijn belangrijke wapens bij vvLimmen.

Door dit verzorgde spel kreeg Limmen kansen. In de eerste helft zagen wij vier maal een 100% kans voor Limmen. De keeper van HBC met zijn lengte van 1.95 speelde een uitstekende partij. Op on navolgbare wijze wist hij steeds zijn doel schoon te houden. Zelfs met zijn neus wist hij een inzet van Jacco de Jong te keren. Na een medische verzorging en het bloed even weggeveegd te hebben bleef hij stoer voor zijn doel staan.

De tweede helft liet opnieuw twee gelijk opgaande teams zien. Positioneel stond Limmen beter waardoor wij, de supporters, mooie combinaties voorgeschoteld kregen.

In de 38e minuut werd het 1 – 0 door Nino. Als HBC wil opbouwen van achteruit zet Limmen druk naar voren door kort te dekken tegen het strafschopgebied van HBC aan. Jacco joeg zijn directe tegenstander op en wist de bal af te pakken. In het daarop volgende duel wist hij zijn tegenstander voor te blijven en een lage voorzet  te geven. Mika Miettinen stapte handig over de bal en gaf daar door Nino alle kans om de bal tussen de palen te schieten.

In de 55e minuut gaf Dave een diepe bal op Jacco die op snelheid langs de linker zijlijn liep. Met een kap beweging zette Jacco zijn directe tegenstander op het verkeerde been en kon daarna direct een voorzet geven die precies op het hoofd kwam van de inlopende Finn Wijnker. Heerlijk werd deze bal bij de tweede paal binnen geknikt, 2 – 0.

Vlak voor tijd kreeg HBC nog een kans maar Matthé de Waal was geconcentreerd en liet zich niet verrassen. Handig pakte hij de bal af en begon weer aan een nieuwe aanval voor Limmen.

Na twee minuten blessure tijd vond scheidsrechter Leenstra het genoeg en floot de wedstrijd af. Limmen kon weer 3 punten bij schrijven. Een keurige 5e plek voor onze mannen in deze competitie.