12 december 2015 vv Limmen C1 tegen SVW27 C1

12 december 2015 11:00

Essing, H.

12 december 2015 vv Limmen C1 tegen SVW27 C1

Vandaag de laatste competitiewedstrijd van het jaar 2015. Het werd een clash tegen de nummer één op de ranglijst SVW27. Waar aan beide zijde een rode kaart gegeven kon worden. Gelukkig deed de scheidsrechter dit niet al had hij veel werk om de gemoederen in- en buiten het veld niet te hoog te laten oplopen. Opa Kaandorp, een echte Castricummer, wist al te melden dat Limmen C1 met veel amusementswaarde haar wedstrijden speelt. “Hier gebeurt altijd wat”. Aan spanning en strijd was zeker geen gebrek.

Op de vraag “Wie is nu onze tegenstander”. SVW27 is een gerenommeerde vereniging uit Heerhugowaard. In de C1 spelen een aantal jongens waar wij vaker tegen gevoetbald hebben. Een aantal zijn bekend maar in de D-selectie speelden zij nog bij Afc’34 uit Alkmaar. SVW27 C1 is samengesteld team met clubhoppers.

Hoe mooi is het om te zien dat Limmen C1 bestaat uit clubspelers. Talenten die vanuit de vereniging doorgroeien. Daarbij gaat natuurlijk een groot compliment uit naar de mensen achter de schermen. John Koot die verantwoordelijk is voor de jeugdopleiding. Okko Tabois en zijn team die de techniektraining verzorgen en onze trainers Robert Peemen, Ronald Bakker en Michiel. Fantastisch om te zien dat spelers als Stan Duinmeijer, Dave Docter, Thomas van der Wijk, Matthé de Waal en Finn Wijnker zich zo goed ontwikkelen dit seizoen in de C1.

Om 11:00u begon Limmen strijdvaardig aan de wedstrijd. Limmen hield de ruimtes klein en probeerde steeds de opbouw van SVW te verstoren. Dit lukte redelijk want SVW, met zijn balvaardige en snelle spelers op het middenveld, had moeite om de spits te bereiken voor een combinatie. Stan, Nino Peemen en Bjorn Valkering toonde veel inzet en schakelde regelmatig van verdedigen naar aanvallen en omgekeerd. Het spel golfde op en neer. Waarbij Limmen met schoten uit de tweede lijn de keeper van SVW probeerde te verassen. Ook SVW kreeg niet echt grote kansen. Onze verdediging met Finn, Dave, Mike Schouten en Kalu van der Steen stonden steeds goed opgesteld en waar nodig corrigeerde zij uitstekend. Een paar keer mocht keeper Jesse Glorie zijn kwaliteit tonen. Zonder schroom wist hij een doelpunt te voorkomen.

In de 29e minuut houden wij als supporters de adem in als de spits van SVW de bal tussen de palen schiet. Gedecideerd gaat de vlag van de grensrechter Davit omhoog. Buitenspel van twee spelers van SVW. Als grensrechter heb je natuurlijk het beste zicht, als met de laatste man meeloopt. De scheidsrechter nam de beoordeling van Davit over en wij als supporter konden tevreden een kopje koffie drinken tijdens de rust. Met een bestellingen 21 consumpties stonden wij gezellig aan de stamtafel om het wel en wee in Limmen te bespreken.

In de tweede helft begon SVW een versnelling hoger te spelen. Stan, Kalu en Mike gooide regelmatig hun hele lichaam in de strijd. Jesse plukte en stompte een paar hoge ballen weg voor de aanvallers van SVW.

In de 45e minuut komt Limmen op een 1 – 0 door Mika Miettinen. Jacco de Jong mocht een hoekschop nemen die bij de eerste paar kwam. Dave wist de bal te controleren en probeerde met een omhaal de bal voor het doel te krijgen. In eerste instantie wist de keeper deze omhaal nog te keren maar Mika was attent door de losgelaten bal van dichtbij binnen te tikken.

Wij als supports gingen er nog beter voor zitten of staan want de spanning nam steeds meer toe. Supporters van beide kampen werden luidruchtiger en begonnen zich met het spel te bemoeien. Dat is natuurlijk niet wenselijk. Limmen speelde professioneel verder met hier en daar de vertragingstactiek om SVW uit hun ritme te houden.

Het wordt 2 – 0 in de 58e minuut. Met een prachtige aanval uit het boekje. Stijn Bakker mocht een ingooi nemen ter hoogte van de middenlijn. Matthé kopte de bal uit deze ingooi door naar Mika. Hoewel Mika gedekt stond wist hij goed, bij zijn directe tegenstander weg te draaien en een cross bal te geven op Jacco. Jacco volgde de actie door met een curve de bal tussen zijn tegenstander en de keeper te krijgen om daarna met de punt van zijn schoen al glijdend de bal langs de keeper in het doel te schieten. Deze goal gaf Limmen wat lucht en SVW nog meer frustratie. Limmen moest regelmatig een duw of een trekpartijtje incasseren omdat SVW meer fysieke strijd hanteerde. In de 31e minuut mocht Limmen opnieuw de handen in de lucht steken. Mike wist met een steekbal Mika te bereiken die achter de verdediging kwam en één tegen één met de keeper kwam te staan. Voor Mika geen probleem om de bal langs de keeper in het doel te schieten en de eindstand op 3 – 0 te zetten. Jongens een prima prestatie en met het punt vorige week tegen de mede koploper Bloemendaal en nu driepunten tegen de koploper laten jullie zien dat jullie goed bezig zijn. Dit is ook een signaal aan de tegenstanders dat zij rekening moeten houden met Limmen C1.

Via deze weg wens ik alvast iedereen fijne feestdagen en tot volgend jaar.