28 november 2015 vv Limmen C1 tegen VVC C1

28 november 2015 11:00

Mosch, M.C.P.

28 november 2015 vv Limmen C1 tegen VVC C1

Vandaag bleef de geest in de fles bij Limmen. Limmen was onder de indruk van Sinterklaas die vooraf aan de wedstrijd in de kleedkamer was geweest. De schoenen van de spelers waren gevuld en er werden gedichten voorgelezen. Fantastisch natuurlijk dat de Goedheiligman sportpark Dampegheest wist te vinden. Alleen jammer dat de wedstrijd totaal geen amusement waarde had voor de supporters. Het spel lag te vaak stil omdat de bal over de zijlijn ging of omdat er een speler knock-out lag op het veld, die dan weer door de aanwezige haptonoom via mond op mond in leven gebracht moest worden. De 13 minuten blessuretijd die scheidsrechter Mosch erbij gaf maakte ook niet veel uit want in blessuretijd vielen er spelers spontaan ten gronden. Om dan opnieuw door de haptonoom overeind te worden gebracht. Nee dit is voor ons als supporters een wedstrijd om snel te vergeten. Maar ja ook dat hoort erbij. Zonder passie geen strijd.

Limmen begon goed aan de wedstrijd. Matthé de Waal had de 1 – 0 op zijn schoen. Met een strak schot schoot hij de bal op de lat. Keeper Jesse Glorie, Stijn Bakker, Mike schouten, Thomas van der Wijk en Dave Docter wisten de eerste 20 minuten vanuit de verdediging de opbouw keurig te verzorgen. Het tweede deel van de eerste helft was Limmen slordig. Op het middenveld en in de voorhoede werd veel balverlies geleden. Daarnaast was de afvallende bal te vaak voor VVC.

In de 21e minuut mag VVC een vrijetrap nemen na een overtreding op z’n 10 meter van de achterlijn. Deze vrijetrap beland op het hoofd van een vrijstaande speler van VVC die van dichtbij weet binnen te koppen. Na de rust blijft het onrustig bij Limmen. Zoals hierboven geschreven ging de bal regelmatig over de zijlijn. Van een goede opbouw was geen spraken meer en tot grote teleurstelling werd het in de 13e minuut 0 – 2. Het schot van rechts werd volledig verkeerd beoordeeld. Gelukkig probeerde Limmen nog iets van de wedstrijd te maken. Stan Duinmeijer en Kalu van der Steen stoopte de mouwen op om Limmen de juiste richting op te duwen. In de 21e minuut resulteerde dit in een prima aanval. Nino Peemen wist het net te vinden nadat Jacco de Jong eindelijk op snelheid langs zijn tegenstander wist te komen en bij de achterlijn de bal over te spelen op de vrijstaande Nino.

De trouwe supporters laten zich nogmaals horen om C1 aan te moedigen. Helaas komen er voor Limmen geen echte kansen meer. Zelfs tegen 10 man van VVC weet Limmen geen kans meer te creëren.

Vandaag zet het voor Limmen C1 er niet in om punten te pakken. Positief was het vrijdagavond toen Limmen C1 met de zaalvoetbal 3 – 0 won van Kondo Budjang FC. Met goed en verzorgd voetbal werd de overwinning behaald.

Mannen hoewel het weer herfstachtig is, zijn jullie allemaal weer op de training aanwezig. En dat is helemaal top.

Voor de zaal spelen jullie thuis tegen Volendam en op het veld uit naar Bloemendaal. Allemaal weer een fijne week.