17 november 2015 FC Den Helder tegen vv Limmen C1

14 november 2015 11:45

Brederode, A.J.B.M. van

17 november 2015 FC Den Helder tegen vv Limmen C1

Maximaal! Wederom 100% score dit weekend voor de C1. Twee weken achter elkaar 6 punten verdiend is een uitstekend resultaat.

Vrijdagavond een spannende zaalvoetbalwedstrijd thuis tegen HZV Het Vennewater C2. Het was een stroperige wedstrijd waar Limmen weinig beweging liet zien in het spel. Jullie waren passief en qua creativiteit was het minder dan wij gewend zijn. Na een 0 – 2 achterstand werd het door jullie inzet 2 – 2; 2 – 3 en 3 – 3. Met nog 60 seconden op de klok hadden wij ons tevreden gesteld met een gelijkspel. Hoewel HZV gevaarlijk bleef wist Limmen nog één maal alles te geven in hun aanval. De afvallende bal kwam voor de voeten van Bjorn Valkering die resoluut de bal tussen de palen schoot en Limmen de 4 – 3 overwinning.

Voor Thomas van der Wijk is het jammer dat hij geblesseerd is geraakt in zijn zaalvoetbalwedstrijd bij White Stones. Thomas beterschap en hopelijk ben jij er volgende week weer bij.

Zaterdagmorgen vertrokken wij om 10:00u richting Den Helder. Vorig seizoen werd binnen 10 minuten de wedstrijd beslist door FC Den Helder (3 – 0). Onze grensrechter David Miettinen memoreerde nog even aan dit feit. Maar wij als supporters waren het er over eens, wij blijven de mannen steunen ook al is het een lange voetbaldag die in 10 minuten wordt beslist.

Zoals verwacht was het weer guur in Den Helder. Een misserregen en harde wind zou het decor worden voor de spelers en de supporters.

Om 12:00u blies de scheidsrechter op zijn fluit voor het begin van de wedstrijd. Jacco de Jong kreeg al vroeg een uitstekende mogelijkheid na een perfecte steekpass van Nino Peemen. Helaas schoot Jacco de bal tegen de keeper aan.

17e minuut was het raak. Als laatste man schoof Mike Schouten twee linies mee naar voren en ontving een mooi geplaatste bal van Matthé de Waal door het midden. Mike wist met een snelle voetbeweging de bal onder de vallende keeper te schieten, 0 – 1.

22e minuut 0 – 2 door Mika Miettinen. Uit een uitstekende voorzet van Nino wist Mika het hoofd tegen de bal te krijgen. Mika kopte de bal goed naar de grond zodat deze buiten het bereik bleef van de keeper.

Mika had nog een geweldige actie in huis die zeker een beter lot had verdiend. Als hij naast de keeper van FC Den Helder staat en over de grond de bal krijgt aangespeeld weet hij met een voetbeweging de bal om de keeper te krullen en dan direct richting het doel te schieten. Bij het biljarten noemt men dit een trekstoot. Helaas ging de bal net over het doel.

31e min. Het 3e doelpunt voor Limmen. Mika was vandaag heerlijk op dreef. Als hij vanaf rechts Finn Wijnker ziet lopen geeft hij een uitstekende steekbal richting Finn die hierdoor alleen voor de keeper komt te staan. Koelbloedig schoot Finn de bal langs de keeper, 0 – 3.

3 minuten later is het opnieuw raak voor Limmen. Bjorn Valkering was net binnen de lijnen gekomen, voor de geblesseerde Nino Peemen, of hij mocht de afvallende bal op zijn pantoffel nemen en heerlijk zijn doelpunt scoren, 0 – 4.

In de rust genoten wij van een kop koffie en bespraken wij de eerste helft maar ook de trieste gebeurtenissen in Paris.

In de 14e minuut van de tweede helft scoorde Dave Doctor de 0- 5. Jacco ontving op snelheid de bal van Stan Duijnmeijer en gaf deze goed mee op Dave die dwars door de verdediging heen liep en alleen voor de keeper kwam om vervolgens beheerst binnen te schieten.

FC Den Helder heeft een lepe spits die gemakkelijk doelpunten weet te scoren. 22e ; 24e en 34e minuut 1 – 5; 2 – 6 en 3 – 7.

23e 1 – 6 door Bjorn na een prachtige aanval via Finn naar Matthé en als laatste Bjorn. Dit was een aanval uit het boekje. Mannen klasse hoor!

In de 30e minuut 2 – 7. Als op het middenveld de bal via Kalu van der Steen komt bij Matthé. Matthé zette goed door op links en wist de bal terug te leggen op Jacco. Met zijn rechtervoet schoot Jacco, van buiten de 16 meter, de bal bij de tweede paal binnen. 5 minuten later mag Jacco ook zijn tweede treffer binnen schieten. Nu was het Matthé die van rechts de achterlijn wist te halen en een strakke voorzet gaf op Jacco dicht bij de doellijn waar hij net voor de keeper binnen schoot. Dit intikkertje is tevens de eindstand 3 – 8.

Jongens ondanks het weer was het een hartverwarmende wedstrijd. Knap gedaan met aanvallen via de linker- en de rechter zijkanten.