8 november 2015 vv Limmen C1 tegen HSV C1

7 november 2015 11:00

Roebersen, B.

8 november 2015 vv Limmen C1 tegen HSV C1

Wat een fantastisch voetbalweekend voor Limmen C1. Onze boy’s wisten een 6 punter te scoren.

Bij de zaalvoetbal moesten de mannen tegen Kondo Budjang FC uit Amsterdam. Nadat er vorige week verloren werd van het Hoornse HV/Veerhuys C1. Moest er deze week zeker een punt meegenomen worden uit onze hoofdstad om mee te blijven doen in de top van de hoofdklasse zaalcompetitie. Met een live verslag van Anita Metselaar werden de thuisblijvers op de hoogte gehouden van het wedstrijd verloop. Trots kwamen de mannen en hun coaches John Schouten en Peter Hoebe thuis na een 1-3 overwinning.

Zaterdagmorgen was het een belangrijke dag voor de hoofdklasse veldcompetitie. Limmen C1 heeft een uitstekende start gemaakt in deze competitie maar liet daarna week op week punten liggen. Hierdoor zakte wij af naar de 6e plek. Limmen C1 is een goed voetballende ploeg die veel kansen creëert maar ongelukkig is in het maken van de doelpunten. Het niet maken van de doelpunten kwam terug in het oefenduel van afgelopen dinsdag tegen De Foresters. Als Limmen de kansen zou weten te scoren dat stonden jullie bij rust gewoon 3 – 1 voor. Helaas werd het 3 – 2 voor De Foresters.

Zaterdag mocht Limmen thuis spelen tegen die ander club uit Heiloo, namelijk HSV.

Een tegenstander die wij kennen. Vorig seizoen verloor Limmen thuis met 1 – 2.

Limmen heeft een wijziging binnen de selectie doorgevoerd. Pepijn Kuiper heeft door groei en overbelasting al een paar weken een blessure. Het is dan ook verstandig dat hij rust neemt en zijn wedstrijden probeert mee te pikken in de C2. Stan Duijnmeijer is al een paar wedstrijden opgesteld en liet daarbij een uitstekende indruk achter. Hoewel hij klein van stuk is kan hij bij het fysieke en snellere spel  prima meekomen.

Om 11:00u gaf scheidsrechter Roebersen het fluitsignaal voor de aftrap. Limmen liet zich niet van de wijs brengen nadat HSV de 0 – 1 op het scorebord liet zetten. Het vertrouwen in het team bleef onveranderd groot en dat zouden onze jongens dubbel en dwars laten zien. Limmen had een paar minuten nodig om zich te herpakken en in haar spel te komen. Gelukkig wist Limmen voor rust de stand om te buigen naar 3 -1 voorsprong. Na rust ging het team geconcentreerd verder om meer doelpunten te maken. De eindstand van 7 – 1 is misschien iets te geflatteerd maar voor Limmen wel belangrijk. Eindelijk werd er gescoord en hadden wij net dat beetje geluk waar het de afgelopen weken aan ontbrak. Jongens dit was een belangrijke overwinning en geeft jullie moet en vertrouwen om in de volgende wedstrijden de kansen die jullie creëren om te zetten in doelpunten.

Aankomende zaterdag uit naar Den Helder.