17 oktober 2015 vv Limmen C1 tegen Stormvogels C1

17 oktober 2015 11:00

Oud, P.N.M.

17 oktober 2015 vv Limmen C1 tegen Stormvogels C1

Deze week gebeurde er weer veel rondom de C-selectie. Allereerst staan wij even stil bij het verlies van oma en opa Wempe. Binnen 3 dagen (schoon)moeder/vader maar ook de oma/opa van Bas en Stan verliezen is ongelofelijk. De familie Wempe heeft een hart voor vvLimmen. Naast dat zij er voetballen, zijn ze vrijwilliger en al vele jaren sponsor. Als C-selectie wensen wij onze C-spelers Bas en Stan maar ook Gert Jan en Sandra, Gerard en Ingrid en de rest van de familie heel veel sterkte toe.

Maandagavond mochten Josephine en ondergetekende samen met aantal Limmers aanwezig zijn bij een presentatie van Co Adriaanse. Co wist een interessant verhaal te vertellen over de piramide van succes. Wij kunnen allemaal de top bereiken. Dit kan zijn op school, in de sport, op het werk en in een relatie. Co gaf daarvoor een 14 kernwoorden op. Deze kernwoorden zorgen ervoor om “Top aan de TOP” te zijn.

Co Adriaanse gaf ook zijn mening over de status van het voetbal in Nederland. (Dit zij hij voordat het Nederlands-elftal op dinsdagavond werd uitgeschakeld voor het EK). Hij analyseerde het voetbal “Nationaal” en “Internationaal”. Zelfs onze oud voorzitter Siem Admiraal was onder de indruk van de presentatie van Co Adriaanse. Volgens Siem had hij veel opgestoken van deze avond. Ik ben het met vader Siem volledig eens. Om jullie een indruk te geven over de inhoud van deze avond zie de foto met daarop aangegeven “de piramide van succes”.

Vrijdagavond speelde Limmen C1 zaalvoetbal in Zuid Scharwoude tegen Vrone C1. Een keurige 10 tegen 4 overwinning wat ons 3 punten opleverde. Tot nu toe kunnen onze mannen goed meekomen in de hoofdklasse zaalvoetbal. Aanstaande vrijdag uit naar Volendam. Volgens onze elftal secretaris Jiri de Waal wordt het vroeg vertrekken om ons te melden aan de Dijk.

Zaterdagmorgen was het Limmen C1 die op het A-veld mochten aantreden tegen Stormvogels uit IJmuiden. Finn Wijnker was helaas afwezig. Coach Robert Peemen had daarom Mike Schouten als rechtsbuiten opgesteld. Jacco de Jong mocht weer terugkeren op zijn vertrouwde plek, linksbuiten.

Limmen begon moeizaam. In de tweede minuut moest Jesse Glorie al een inzet van Stormvogels tegenhouden nadat Limmen een breedte pass onzorgvuldig speelde. In de 4e minuut zag Stormvogels een doelpunt afgekeurd worden vanwege buitenspel. Limmen was dus gewaarschuwd.

In de 15e minuut ontving Mike een diepte pass van Bjorn Valkering. Mike sprintte gelijk op met zijn tegenstander de strafschopgebied binnen. Op het moment dat hij zijn man uitkapt werd Mike tegen de grond gewerkt. Iedereen van Limmen was van mening dat dit een strafschop moest zijn. Helaas dacht de scheidsrechter hier anders over en liet het spel doorgaan.

Stormvogels zag in de 19e minuut voor de tweede maal een doelpunt worden afgekeurd omdat zij buitenspel stonden. Het lijkt misschien onwerkelijk maar in de 30e minuut werd voor de 3e maal een doelpunt van Stormvogels afgekeurd vanwege, u raad het al, weer buitenspel. Ondanks dat Limmen verzorgd spel liet zien had Limmen nog geen echt grote kans gehad.

In de 31e minuut was het wel raak voor Limmen. Stijn Bakker gaf vanaf rechts net over de middenlijn een voorzet die niet goed werd weggewerkt door de keeper van Stormvogels. Onze donderse Mike was in de buurt en wist nog net zijn schoen tegen de bal te krijgen en de 1 – 0 op het bord te zetten.

In de rust mochten wij genieten van de heerlijke koffie 17x en thee 4x. U begrijpt Limmen C1 heeft een grote schare supporters en werden weer goed bediend door onze vrijwilligers van de kantinedienst. Daarvoor onze dank natuurlijk aan de dames en heer.

De tweede helft liet een  goed spelend Limmen zien. Zowel Limmen als Stormvogels kregen kansen maar daar werden de keepers niet warm van. Pas 2 minuten voor het einde was het Stormvogels die de gelijk maker wist te schoren. Uit een vrijetrap werd de bal licht getoucheerd en via de binnenkant van de paal het doel in. Jesse was kansloos en Limmen verspeelde opnieuw twee punten. Heel zuur voor Limmen omdat dit doelpunt rook naar buitenspel. Helaas bleef de scheidsrechter bij zijn beslissing en kende het doelpunt toe, 1 – 1.

Jongens jullie hebben goed gespeeld en in deze competitie nog niet verloren. Als jullie de kernwoorden van Co Adriaanse goed uitvoeren komen jullie vanzelf aan de top. Deze week lekker vakantie dus alle tijd om te gamen en op het panna-veld te voetballen.