3 oktober 2015 HBC C1 tegen VV Limmen C1

3 oktober 2015 13:00

Hasselt, G. van

3 oktober 2015 HBC C1 tegen VV Limmen C1

Veel voetbalstrijd dit weekend. Vrijdagavond was er de zaalvoetbalkraker Limmen C1 tegen HZV ’t Vennewater C1. In deze spannende wedstrijd wisten onze nieuwkomers in de Hoofdklasse wederom 3 punten te pakken door 3 – 1 te winnen. Twee wedstrijden en dan 6 punten dat is een uitstekend resultaat.

Deze generale was natuurlijk een mooie voorbereiding op de wedstrijd van zaterdag 3 oktober. Dit weekend was het wederom heerlijk weer en mochten wij de reis maken naar Heemstede.

Limmen C1 begon met Jacco de Jong en Stijn Bakker op de bank. Voor Stijn een kleine teleurstelling want hij had een speciale supporster meegenomen. Gelukkig speelde Stijn een prima tweede helft.

De eerste minuten van de wedstrijd ging gelijk op. In de 9e minuut liet Limmen het toe dat HBC een cross pass gaf van de rechter- naar de linkerzijde van het veld. Limmen was hierdoor uit positie en de buitenspeler van HBC schoot via de binnenkant paal hard binnen, 1 – 0. Keeper Jesse Glorie was bij dit schot geheel kansloos.

Bij Limmen ontbrak de eerste helft het heilige vuur. Er werd hard gewerkt door het team maar de finesse ontbrak. In de 19e minuut kreeg Limmen een hoekschop. Finn Wijnker kopte de bal half. Uit de rebound kreeg Matthé de Waal de mogelijkheid om van circa 6 meter voor het doel op het doel te schieten. Helaas werd zijn schot gekraakt en kregen wij een nieuwe hoekschop toegewezen.

In de tweede helft was Limmen grotendeels de bovenliggende partij. Alle afvallende ballen waren voor Limmen en op het middenveld werden gelukkig de duels gewonnen. In de 50e minuut kreeg Limmen een dot van een kans. Dave Docter stoomde over de linker zijde op naar de achterlijn van HBC. Zijn voorzet was scherp en werd door iedereen op een haar na gemist zodat de bal voor het doel langs ging.

In de 51e minuut kreeg Jacco de Jong de bal goed voor op het hoofd van Mika Miettinen. Helaas zag Mika zijn kopbal aan de verkeerde kant van de paal voorbij gaan.

3 minuten later is het Bjorn Valkering die in het strafschopgebied uitstekend en met veel inzet de bal weet voor te krijgen op de vrijstaande Mika. Subtiel schoot Mika de bal tussen de palen en gaf de keeper van HBC het nakijken.

Deze 1 – 1 hing al een tijdje in de lucht. Limmen verwachtte te kunnen doordrukken en ging opzoek naar de overwinning. Hoewel Jesse de tweede helft nog niets te doen had gehad, was het billen knijpen toen de spits van HBC één op één voor Jesse verscheen. Met een prachtige reflex wist Jesse deze kans te niet te doen. Dit was een uitstekende redding van Jesse.

59e minuut werd Matthé op rechts de diepte in gestuurd. Zijn schot mist de juiste richting. Ook Jacco wist door de verdediging van HBC heen te breken en kwam over links gevaarlijk op. Als hij voor de keeper komt schiet hij teleurstellend naast het doel.

In de 68e minuut werd een terecht buitenspeldoelpunt van Kalu van der Steen afgekeurd. Jammer natuurlijk voor Limmen.

De laatste gevaarlijke actie is van HBC. Via de linkerkant werd Limmen volledig op het verkeerde been gezet. Als hun rechtsbuiten de achterlijn bereikt staan er twee spelers van HBC vrij voor het doel om een doelpunt te maken. Stijn maakte een belangrijke sliding waardoor de rechtsbuiten de bal iets te ver voor zich uit schoot en Jesse de gelegenheid gaf om zich op de bal te werpen. Limmen kroop hierbij door het oog van de  naald. Ondanks het punt zijn de spelers teleurgesteld dat het er geen 3 zijn geworden. Jongens beschouw deze wedstrijd als een les om vanaf het begin direct de tegenstander onderdruk te zetten.