19 september 2015 Always Forward C1 - Limmen C1

C-junioren zaterdag, C1, Hoofdklasse A

19 september 2015 14:45

Schaerlaeckens, W

Een verlate wedstrijd maar wel 3 punten. Vandaag mochten wij naar de volksclub uit Hoorn. De grootste vereniging in de regio van West Friesland.  Dat hebben wij gemerkt want nadat Limmen C1 om 17:00u het laatste fluitsignaal hoorde stonden de volgende twee teams alweer klaar voor hun competitiewedstrijd.

Op papier zou de aftrap om 14:45u zijn maar omdat de scheidsrechter een ½ uur vertraagd was wisten wij al dat wordt een latertje. Met mooi weer konden wij alle kermisroddels doornemen van afgelopen weekend.

Om 15:15u dan eindelijk de aftrap waarbij in het begin beide teams elkaar aftasten. In de 6e minuut geheel verrassend wordt een inzet vanaf links verkeerd ingeschat door Jesse Glorie. Spijtig natuurlijk want als keeper ben je gelijk de dupe, 1 – 0. Gelukkig is Jesse een speler die zich niet van de wijs laat brengen en speelde de rest van de wedstrijd geconcentreerd met een paar prachtige reddingen.

Limmen pakte de draad weer op en wist het spel naar zich toe te trekken. Mike Schouten en Kalu van der Steen gezamenlijk opbouwend in de achterhoede. Zorgvuldig werd er opgebouwd met als schakels op het middenveld als Pepijn Kuiper,  Matthé de Waal en Nino Peemen. De eerste grote kans kwam van de voet van Nino. Helaas miste de bal de juiste richting.

15e minuut een inzet van Finn Wijnker. Pijnlijk komt hij in aanraking met de keeper. Gelukkig doet de natte spons wonderen. 5 minuten later is het Mika Miettinen die de kans krijgt om recht op het doel van de tegenstander op te stomen. Alleen voor de keeper ziet hij dat zijn schot wordt gepareerd.

Limmen zet een tandje erbij om die vervelende achterstand weg te werken. Met veel inzet en strijd worden de duels aangegaan. In de 27e minuut een pegel van Jacco de Jong op het doel. Helaas werd zijn schot gesmoord in een mêlee van benen. Zeker is dat het persoon die de bal tegenhield een blauwe plek heeft op zijn been. De scrimmage die hierop volgde leverde voor Limmen niets op.

Eindelijk in de 32e minuut was het Mike die Finn op snelheid de diepte in stuurde. Een prachtige counter waarbij Finn voor zijn directe tegenstander bleef en de bal prima in de korte hoek langs de keeper in het doel schoot, 1 – 1.

Limmen bleef goed voetballen en 2 minuten later is het Finn die net over de middenlijn het kopduel wint en kopt naar Mike. Mike schoot in één beweging de bal met een strakke pass schuin achter de verdediging van Always Forward richting onze linker spits Jacco. Jacco was gretige en kwam goed achter zijn tegenstander en voor de keeper om de 1 – 2 op het scorebord te zetten.

Na de rust bleef Limmen de betere partij. Zorgvuldig werd er verdedigd door Dave Docter, Thomas van der Wijk, Stijn Bakker en Kalu. Af en toe moest de scheidsrechter het spel stilleggen voor een blessure behandelingen. Voor Bjorn Valkering, Jesse, Mika, Jacco en Dave was het even de adem inhouden. Limmen had namelijk geen wissels meer. De ruwe overtredingen hadden gelukkig geen ernstige gevolgen zodat deze jongens de wedstrijd konden uitspelen.

In de 9e minuut een gelukkige goal voor Limmen. Op een prima voorzet van Stijn was blijkbaar een speler van Always verrast. Hij kopte namelijk de voorzet heerlijk binnen in zijn eigen doel. De keeper van Always had geen schijn van kans op deze bal, 1 – 3.

Mannen jullie zijn uitstekend begonnen aan deze competitie. 2 wedstrijden en 6 punten is klasse.

Supporter Kees