24 oktober 2015 Vios W C1 tegen VV Limmen C1

24 oktober 2015 14:00

Otterloo, T. van

24 oktober 2015 Vios W C1 tegen VV Limmen C1

Dit weekend waren het voor de C1 weer een hoogte- en diepte punt. Met het zaalvoetbalteam werd met groot vertoon van Volendam (3 – 11) gewonnen en tegen Vios wisten wij niet te scoren. De al oude discussie ligt natuurlijk voor de hand. Zaalvoetballen op vrijdagavond heeft dit invloed op het spel van zaterdag? Wordt er op vrijdag zoveel energie geleverd dat op zaterdag het beetje extra niet geleverd kan worden of is op zaterdag het geluk op. Als wij nu terugkijken naar de afgelopen 4 weken dan ga je toch twijfelen en de trainers Bas, Maarten en Roland gelijk geven. Toch moet ik ook melden dat de mannen afgelopen zaterdag heel veel inzet hebben getoond. Kansen zat om de bal in het doel te schieten. Staan wij met de rust 0 – 2 voor dan is de wedstrijd gespeeld. Dit is zeker niet on eerbiedig naar Vios. Vios heeft een puike wedstrijd gespeeld, prima gevoetbald, één doelpunt meer gemaakt en daarom de 3 punten verdiend.

Om 14:00u werd het fluitsignaal gegeven voor een wedstrijd waar alles inzat. Strijd, power, snelheid, schoten, fouten, overtredingen, gele kaarten en helaas ook een rode kaart. U begrijp modern voetbal. Foppe de Haan vindt het huidige voetbal niet meer zo leuk. Ik kan u schrijven dat wij na afloop van deze wedstrijd het ook even niet meer leuk vonden. Maar ja dan tellen wij tot 10 en gaan dan weer over op de orde van de dag.

De eerste helft mocht ik vier 100% doelkansen noteren. In de 10e minuut zagen wij een uitstekende aanval. Mike Schouten ontving net over de middenlijn de bal en draaide goed open naar rechts waar Stijn Bakker, onze rechtsback, goed meeliep om de bal te ontvangen. Hij omspeelde keurig zijn tegenstander en gaf een voorzet bij de tweede paal op de vrijgelopen Mika Miettinen. Mika nam de bal in één beweging mee en schoot laag in de korte hoek. Jammer dat de keeper de bal net wist te keren.

Matthé de Waal kreeg in de 12e minuut een uitgelezen kans om vanaf rechts goed voor zijn tegenstander te komen. Helaas zag hij zijn schot door de keeper tegen gehouden worden. 8 minuten later was het Bjorn Valkering die een diepe bal ontving van Mike. Met veel doorzetting wist hij alleen voor de keeper te komen. Helaas pakte de keeper van Vios de bal net voor de voet van Bjorn.

In de 25e minuut werd Finn Wijnker de diepte in gestuurd. Met grote passen wist hij het strafschopgebied van Vios te bereiken. Jammer dat zijn schot de juiste richting miste omdat de bal net niet lekker rolde.

Tot aan de rust hadden onze keeper Jesse Glorie en grensrechter Davit Miettinen weinig te doen gehad. Wij gingen met een brilstand de rust in. Onder het genot van heerlijke koeken, die getrakteerd werden van wege de verjaardagen van Jacco de Jong en Ronald Bakker, en koffie/thee konden wij de eerste helft analyseren en het vervolg van het weekend bespreken.

De tweede helft kreeg Limmen opnieuw een paar goede mogelijkheden om te scoren. Dit lukte ons niet en zoals het in de voetbalwet geldt, als jij niet scoort dan doet de tegenstander dit wel. In de 20e minuut zagen wij een uitbraak van VIos. Ingesloten tussen drie spelers van Limmen wist de speler toch de bal op het doel te schieten. Via de binnenkant van de paal het doel in en liet Jesse kansloos, 1 – 0.

Limmen had nog genoeg tijd om de gelijkmaker te forceren. Ook na dit doelpunt hebben wij kansen gehad om te scoren maar de bal ging er gewoon niet in. De keeper van Vios groeide in de wedstrijd en sleepte de overwinning voor Vios binnen.

De mannen van Limmen werden moedeloos van het resultaat na iedere keer 200% inzet en strijd te geven en dan door de Vios muur gekeerd te worden. Jammer dat de scheidsrechter de emotie van sommige spelers bestrafte wat ons spel zeker niet ten goede kwam. Natuurlijk moesten wij ook onze monden houden in het spel. Hoewel het resultaat niet zal beïnvloeden, gaf het ons een bevredigend gevoel dat er na de wedstrijd met de scheidsrechter viel te communiceren. Hij bevestigde dat het een sportieve wedstrijd was zonder grove overtredingen en dat het een vertekend beeld geeft als er aan Limmen 3 gele- en 1 rode kaart zijn gegeven. Wij als C1 en als club Limmen staan voor sportiviteit en fairplay.
Jongens, hoewel dit misschien niet zo voelt is dit wel de eerste verloren wedstrijd van Limmen C1 in deze competitie. Dus zo slecht is dit nu ook weer niet. Deze week weer lekker trainen en hopelijk kan Pepijn Kuiper weer aansluiten na zijn blessure. Zaterdag uit naar VSV en dan staan jullie er gewoon weer. Suc6