Spektakel op Dampegeest

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 02

31 oktober 2015 13:00

Himst, N. van der

Limmen, 31 oktober 2015  Vandaag een memorabele dag op Limmanello, waar de B1 zijn competitiewedstrijd tegen WSV'30 B1 heeft afgewerkt. Het begin was dramatisch. Na 11 seconden scoorde Limmen al voor de tegenstander en na 5 minuten en 36 seconden stond de 0-2 op het scorebord. Jongens we kunnen lang en kort praten over de oorzaak, maar dat er nu al wedstrijden achter elkaar een aantal spelers totaal niet geconcentreerd aan de wedstrijd beginnen, zorgt er wel voor dat we constant achter de feiten aan lopen. Probeer hier iets aan te doen! Over de rest van de eerste helft kan ik kort zijn. Het hoogtepunt was een schitterend afstandsschot van Jos dat via de onderkant lat het veld weer in stuiterde. In de rust werden de hard werkende Arthur en Leon gewisseld en begon Limmen met een offensief. Een mooie dieptepass van Job werd door Wesley op waarde geschat en de aansluitingstreffer was een feit. Helaas duurde dit niet lang omdat WSV het niet resoluut ingrijpen van de Limmer verdediging afstrafte. Maar Limmen had geroken aan een doelpunt en weigerde te capituleren. Onder impuls van een sleurende Ron werd er nog een schepje bovenop gedaan. Een prima uittrap van Stan gaf Wesley weer de gelegenheid om op het vijandelijke doel af te stormen en hij rond schitterend af, 2-3 alles was weer mogelijk. Limmen ging vol op de aanval en bij dode spelmomenten zorgde Cody en Joeri voor veel paniek bij de tegenstanders. Een prima vrije trap van Jaap belande op de paal. De ingevallen Dirk zorgde voor rust aan de bal en creëerde ruimte voor zijn teamgenoten. WSV werd gesloopt. Een uitstekende corner van Boris werd door Quentin in het net geramd. Even later ronde Thijs een hele mooie aanval af, daarna verloor de keeper een pingelduel van Jos en maakte Wesley zijn derde van de middag na goed door jagen van Jaap en stond er opeens een 6-3 voorsprong op het scorebord. Een moment van verslapping leverde een tegentreffer op, maar Limmen bleef vol op de aanval gaan een kans van Cody leverde niets op en een snoeiharde kopbal van Joeri verdween aan de verkeerde kant van de paal. Het slotakkoord was voor Quentin die een diepe bal van Wesley, heel subtiel langs de keeper tikte. Jongens waardeloze eerste helft maar jullie bleven erin geloven zodat de 2e helft een ware gala voorstelling werd.