ME1 heerlijk oefenpotje in derby tegen Uitgeest

Uitgeest ME1

Limmen MO11-1

13 december 2014 9:00

Dit weekend staat in het teken van de derby’s! Het vlaggenschip van de vereniging Limmen 1 speelt zondagmiddag thuis tegen “aartsrivaal” Meervogels uit Akersloot, wat iedere keer weer een waar spektakel beloofd. Een waar spektakel is het ook iedere week bij de ME1.

De meiden van ME1 waren voor deze zaterdagochtend door FC Uitgeest uitgenodigd om tegen de dames van FC Uitgeest ME1 aan te treden voor een oefenwedstrijd op het kunstgras van het mooie sportcomplex van de plaatselijke FC.

Zoals vermeld in het vorige verslag en zoals in de uitnodiging van FC Uitgeest werd aangegeven, hadden de meiden van FC Uitgeest ME1 in de competitie te weinig tegenstand gehad en waren ze ongeslagen najaarskampioen geworden met een gemiddelde van meer dan 7 doelpunten per wedstrijd. Onze meiden van ME1 wisten dus dat ze “aan de bak” moesten tegen hun ‘buurmeisjes’ uit Uitgeest. En dat deden ze!

In de donkere dagen voor kerst werd het toch al bijna licht op het moment dat er om 8.15 uur verzameld werd om af te reizen naar Uitgeest. Dit keer zonder trainer/coach Wendy, maar haar kleedkamer-coachtaak werd uitstekend waargenomen door Esther, die uitermate gedisciplineerd de dames van ME1 op scherp wist te zetten. Na een fikse wandeling naar een van de achterafgelegen velden van het sportpark, kon er na een lekkere warming-up om 9.00 uur worden afgetrapt. Coaches Paul en Dick overwogen nog heel even om in het kader van deze oefenwedstrijd – en bij afwezigheid van Wendy (ja Wendy, als de kat van huis is….) – de gehele opstelling “om te gooien”, maar zagen daar uiteindelijk toch vanaf.

Omdat Do helaas geblesseerd was geraakt bij gym (Do, wel top dat je de ME1 kwam aanmoedigen), werden de honneurs op het Limmer-doel deze week met verve verdedigd door Lobke. Voor haar stond de inmiddels vertrouwde verdedigingslinie Sara, Alissa, Sanne en Lizzy. Op het middenveld (we speelden 8 tegen 8) stond Joyce en voorin waren het Nora, Fré, Ruth en Michelle die voor het nodige gevaar voor het Uitgeester doel moest zorgen.

De meiden van Uitgeest lieten zowel de eerste als de tweede helft zien dat zij niet voor niets najaarskampioen zijn geworden, want voetballend zag het er allemaal erg goed en verzorgd uit. Dat nam echter niet weg dat onze kanjers van de ME1 meer dan uitstekend op hun positie stonden en door keihard samen te werken, bleek Uitgeest niet in staat om de weg naar het doel te vinden en was het telkens “laatste vrouw” Alissa die als slot op de deur fungeerde. De enkele keer dat Uitgeest de laatste linie toch voorbij kwam, troffen zij elke keer nog Lobke op hun weg die doelpunten wist te voorkomen. Sterker nog, het was de ME1 die af en toe levensgevaarlijk er uit kon komen met de verre uittrappen van Lobke, die in één keer op de helft van Uitgeest belandden. (Lobke, super goed gespeeld en bedankt voor het invallen!)

Afgezien van een fikse regenbui aan het begin van de 2e helft, gaf de 2e helft voor het overige het zelfde (spel)beeld. Een aanvallend Uitgeest dat de “muur” van ME1 niet kon beslechten en een gevaarlijk ‘counterend’ Limmen ME1 dat af en toe bij de lange bal dicht bij een treffer was. Uiteindelijk bleef de eindstand van de wedstrijd zoals we ook begonnen waren, 0 – 0, maar het meegereisde publiek had genoten van een geweldige oefenpot en de meiden konden er trots op zijn dat ze net zo goed waren als de najaarskampioen!

Afgaande op de fantastische eerste seizoenshelft die we met de ME1 hebben meegemaakt, belooft het ook een grandioze 2e seizoenshelft te gaan worden en kijken we daar met z’n allen nu al weer naar uit. Voor nu wens ik iedereen alvast hele fijne feestdagen en een goede jaarwisseling, zodat we elkaar in het nieuwe jaar weer in gezondheid mogen treffen langs de lijn bij ME1!!!

Erik