Noud en de wondersloffen in Castricum

Castricum D2

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 03

6 december 2014 10:30

Een tegenvaller. Linksback Noud hield zijn schoen in de ene hand en de zool in de andere. Het was duidelijk, de wondersloffen van Noud vielen een dag na Sinterklaas uit elkaar. Ze waren total loss. Kaput. Zoals iedereen weet die zijn klassiekers kent (Sjakie) spelen oude schoenen het lekkerst. Die schoenen nemen de beslissingen in het veld. Zonder de vertrouwde schoenen, is een beetje speler nergens.

Eigenlijk stond Limmen D2 daarom al 1-0 achter bij het begin van de wedstrijd. Maar Gijs bracht redding. Hij had een paar kekke schoentjes in de aanbieding. Gijs en Noud hebben dezelfde maat, zo bleek.

Hierbij had Limmen D2 de mazzel dat juist vandaag Castricum besloot Limmen op kunstgras te ontvangen. Normaal gesproken, is Limmen in het nadeel op deze nep ondergrond, maar zaterdag niet. Noud huppelde over het veld in zijn oranje schoentjes zonder noppen.

Er waren meer spelers die hun aversie tegen kunstgras over boord zette. Laatste man Wietse leverde ook zijn noppenschoenen in voor een paar gympies. Linksbuiten en rechtsback Sam voelde zichzelf zo thuis, dat hij zelfs een perfecte sliding maakte op de bal. De enige die een overtreding zag, was de scheidsrechter, maar Sam had een fijn gevoel op het linkerbeen.

Het hele team stond met of zonder wondersloffen lekker te ballen zaterdag. D2 wordt steeds beter en dus was een fijne overwinning op de buren in Castricum het gevolg. Vorige week werd nipt verloren van de nummer 1 in de poule (1-0 tegen DEM). Dus ging D2 vol vertrouwen het veld in tegen Castricum D2 (2 na onderste).

Overigens brachten de Castricummers versterking aan. De keeper en de midmid van D1 rende na 10 minuten het veld in. Limmen raakte echter niet van de kook. Max Kuiper bespeelde de D1-er van Castricum zonder vrees. De enkele keer dat Max gepasseerd werd, herstelde hij de situatie op wilskracht en moest de speler hem weer voorbij. Dat die D1-speler wel wat kan, liet hij zien in een vrije trap die hij over 30 meter op de lat boven keeper Michael peerde. Verder hebben we hem niet gezien, dankzij Max en later Jari.

Naast Max waren Max H (waarover later meer) en Sander goed aanwezig op het kunstgras. Limmen domineerde en dat kwam door het middenveld. Achterin waren Noud (zonder zijn wondersloffen) , Sven , Wietse en Joep duidelijk de tegenstanders de baas. Castricum heeft nauwelijks kansen gehad. Voorin werd lekker getikt tussen Pepijn, Job, Gijs en Sam. Het was, kortom, een fijne pot.

Het enige dat Limmen te verwijten was, is dat niet meer doelpunten werden gemaakt. Gijs, Job, Pepijn en Sam hadden kans na kans, maar alleen in de eerste helft werd het doel door de voorhoede gevonden na goed doorzetten van Job. Vlak voor de achterlijn paste hij de bal terug op Sam (of was het Pepijn?) die de bal eenvoudig binnen kon tikken.

In de tweede helft bleef Limmen aandringen. Het team kreeg kans na kans, maar het was een middenvelder die de trekker overhaalde. Na een afgeslagen aanval rolde de bal lekker voor de voeten van Max H, die zich niet bedacht en de bal meteen op doel vuurde. De keeper van Castricum D1 had geen antwoord. De bal viel net onder de lat lekker binnen.

Hierna kreeg Limmen nog tig kansen op meer doelpunten. Job en Jari hadden prachtige kopballen, maar die gingen er niet in. Gijs en Pepijn kwamen alleen voor de keeper, maar de keeper redde goed.

Het einde van de wedstrijd werd nog spannend nadat de linksbuiten van Castricum ontsnapte en de 1-2 binnen schoot. Coach Hans stookte het vuurtje weer op door een nepconflictje over buitenspel. Mede hierdoor trok Limmen D2 zonder problemen de overwinning over de eindstreep.

De eerste helft van het seizoen heeft Limmen D2 gebruikt om ingespeeld te raken en beter te worden. De supporters zien uit naar de tweede helft. Waarom duurt  de winterstop zo lang?

Ferry