ME1, wat een feest…!!! en ook nog eens hoog bezoek

Limmen MO11-1

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 05

6 december 2014 10:30

In het weekend dat Nederland in de ban is van pakjesavond en de goeie ouwe Sint,
speelde onze ME1 zaterdagochtend bij Adelbert als een echte wervelwind.
Gelukkig geen orkaan zoals in de Filipijnen, want het was werkelijk prachtig weer in Egmond-Binnen,
onder een stralend najaarszonnetje wist de ME1 dan ook weer overtuigend te winnen!
De Sint is nu al weer terug naar Spanje, dus ga ik in dit verslag niet verder met al dat gerijm,
dat het wekelijks bij de ME1 langs de lijn een feestje is, is al heel lang een publiekelijk geheim.

Zo was het ook zaterdagochtend weer goed toeven langs de lijn. Op de achtergrond een schitterende regenboog en trainer/coach Paul – goed voorbereid als altijd – gewapend met zonnebril langs de ene kant van het veld en trainer/coaches Dick en Wendy verdeeld over de andere zijdes langs de lijn.  Dan kan feitelijk niets meer mis gaan en dat gebeurde dus ook niet. Integendeel! Er was zelfs hoog bezoek uit Friesland, die ’s ochtends vroeg al was vertrokken om speciaal de wedstrijd van de ME1 te komen aanschouwen. En terecht, want die kreeg echt ‘waar voor zijn geld’.

Al in de eerste minuten liet “laatste vrouw” Alissa namelijk zien dat als je overtuigd bent van je eigen kwaliteiten (quote: Erik L.) je ook rustig voor je eigen doel langs kunt uitverdedigen en zo een splijtende pass te geven op rechtsback Sanne. Ook bij dergelijke acties verblikt of verbloosd onze betrouwbare doelvrouw Do in het geheel niet. De rest van de wedstrijd had Do overigens weinig omkijken naar de bal, want de wedstrijd speelde zich hoofdzakelijk af op de helft van Adelbert.

In de 4e minuut leek een prachtig stiftje/lobje van Michelle over de keeper al direct het doel in te zeilen, maar dit bleek gezichtsbedrog en de bal ging helaas net over. Niet veel later was het echter wel raak. In de 7e minuut ontstond na een goed door Fré genomen corner een scrimmage waarbij Joyce er “als de kippen bij was” om de bal met een leep intikkertje de bal het doel in te werken 1 – 0 !!!

In de 13e minuut liet (de bijna jarige) linksback Sara zien dat ze helemaal niet als linker vleugelaanvaller hoeft te worden opgesteld om te kunnen scoren, want bij een afvallende corner haalde Sara op de “rand 16” genadeloos hard uit met haar linker waarna de bal pardoes in de kruising belandde. Ik overdrijf niet als dit het doelpunt van het jaar zou kunnen worden! (het seizoen is evenwel nog lang en ME1 laat ons iedere week versteld staan, dus wie weet wat voor een mooie doelpunten er nog kunnen volgen…)

Nadat in de 20ste minuut een werkelijk prachtige aanval via een inworp van Sara op Michelle, die met een leep passje Ruth bereikte, maar de bal helaas net naast werd getikt, was het Michelle in de 24e minuut die de ruststand van 3 – 0 op het scorebord liet noteren, door een uittrap van de keepster van Adelbert in 1x op haar pantoffel te nemen en in een “leeg doel” zag belanden.

In de 2e helft liet ook Lizzy zien over een exceptionele techniek te beschikken door de bal onder haar voet door te halen, waarmee ze haar directe tegenstandster op het verkeerde been zette en ze vervolgens blindelings (met een onvervalste “no-look pass”) de al maar op de linkerflank dravende Nora wist te bereiken. Het was vervolgens Nora die tot twee keer toe in de 2e helft Fré wist te bedienen, die op haar beurt onberispelijk de bal binnenschoot en op die manier de 4 en 5 – 0 maakte.

De ME1 heeft zaterdag weer laten zien dat ze elke week beter gaan voetballen door de bal goed over te spelen, ruimte te creëren en te benutten en ook nog eens uitstekend te kunnen afronden met de meest mooie doelpunten tot gevolg. Het is werkelijk een genot om elke zaterdag op het veld te mogen staan om dit schouwspel te aanschouwen. Afgelopen zaterdag was de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop en ter ‘afsluiting’ van een fantastische eerste seizoenshelft werd in de kantine van sportpark Dampegheest nog met het gehele team en de aanwezige ouders een overheerlijk patatje gegeten. Wat een feest!

De voetbalschoenen mogen echter nog niet in de kast, want ook deze week wordt er uiteraard nog gewoon lekker doorgetraind en komende zaterdag staat nog een oefenwedstrijd tegen FC Uitgeest ME1 op het programma. De meiden uit Uitgeest zijn in hun poule ongeslagen kampioen geworden met een doelsaldo van 74 voor en maar 7 tegen, dus we kunnen aan de bak! Ik ben er van overtuigd dat wij op het kunstgras van Uitgeest onze voetbalkunsten kunnen laten zien en kijk er nu al weer met alle plezier naar uit. Tot zaterdag!

Erik