Geweldig Limmen verpest kampioensfeest WS

B-junioren zaal, B1, 1e klasse 2

7 november 2014 19:15

Menig, A.S.

Limmen, 7 november 2014 De najaars zaalvoetbal competitie is al weer een aantal wedstrijden onderweg. Zoals eerder vermeld is de Limmen B1 (zaal) goed aan het seizoen begonnen. Na een aantal winstpartijen volgde een kansloze nederlaag tegen kampioenskandidaat nummer 1 White Stones B1 uit Egmond (ze noemen zich B2, maar als je geen B1 hebt zie ik de logica niet) en In een knetterharde wedstrijd tegen KSV uit t Kruis werd er gelijkgespeeld. Limmen B1 met allemaal 1e jaars B's en 3 tweede jaars C's heeft elke wedstrijd een fysieke achterstand maar leren snel en wapenen zich steeds beter tegen het vaak fysieke geweld van de tegenstanders. Na vorige week in een zeer goed gespeelde wedstrijd, Reiger Boys op een 2-7 nederlaag getrakteerd te hebben stond vandaag de return wedstrijd tegen de plaaggeesten uit Egmond op het programma. Van te voren hadden we de tactiek veranderd, we gingen spelen met een libero en hadden afgesproken dat de mannen uit Egmond geen centimeter ruimte zouden krijgen. De tribune in de d'Enterij zat bomvol en dat gebeurt ook niet elke keer, maar het talrijk opgekomen publiek kreeg dan ook een wereld pot voorgeschoteld. Onder leiding van de uitstekend leidende scheidsrechter Menig, die een heel moeilijke te leiden wedstrijd in goede banen moest leiden, begon Limmen formidabel aan de wedstrijd. WS kreeg geen meter ruimte en Limmen zette met hele snelle uitstekende combinaties de verdediging van WS onder druk. De waren zij duidelijk niet gewend, want ze wisten hier niet goed mee om te gaan. Na een minuut of 8 zette Dirk 2 man te kijk met een lichaamsschijnbeweging en stelde de goed ingelopen Boris in staat om de 1-0 voorsprong in het net te deponeren. WS had nog niet achter gestaan dus dit was alvast een unicum. Een paar minuten later een weergaloze actie van Wester en een even mooie afronding van Jos, 2-0 wat een weelde. De mannen uit Egmond raakten gefrustreerd en de wedstrijd werd grimmiger. Er volgde een paar vervelende overtredingen van de Derpers, maar de scheidsrechter reageerde adequaat. Kansen over en weer, een overweldigende spanning, minuten straffen voor beide partijen, kansen voor Limmen en schoten van WS, maar verder dan 2-1 lieten de mannen het niet komen. Een aantal Egmonders was dusdanig gefrustreerd door de nederlaag dat er geen handen werden geschud, maar de leiders hadden dat goed in de peiling. Ze zouden de mannen erop aanspreken. De mee genomen bloemen konden terug naar Egmond. Max, Cody, Joeri, Job, Jaap, Jos, Dirk, Boris, en Wester, wat een wereldpot, we hebben ongelooflijk van jullie genoten, jullie kunnen trots op jezelf zijn en wat een heerlijk gezicht dat de tegenstanders zo chagrijnig van het veld af liepen.