UNIEK!!!

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 05

1 november 2014 9:00

Quinten Oudendijk

In een meer dan uniek weekend, waar ze in Thialf de ijzers onderbonden voor het NK schaatsen en buiten voor de maand november de temperatuur tot recordhoogtes opliep, mochten onze meiden van de ME1 wederom onder een stralende zon op sportpark Dampegheest aantreden tegen een tegenstander waarvan eigenlijk niemand wist waar ze precies vandaan kwamen… of toch…

DTS ME1 uit Oudkarspel viel deze week de eer te beurt om tegen onze ME1 te mogen spelen. Onze meiden gaan – zo valt te lezen in de wekelijkse verslagen – iedere week beter en beter spelen en raken echt op stoom. Zo ook deze week tegen het (voor aanvang van de wedstrijd nog) hoger geklasseerde DTS.

Een paar seconden voor klokke 9.00 uur floot scheidsrechter Quinten voor het begin van een fantastische wedstrijd op het moment dat er nog maar slechts één moeder van de trouwe supportersvereniging ‘moederziel’ alleen op het veld stond. Het duurde echter niet lang voordat de zijlijn op het B-veld wederom goed gevuld was, waarbij de supportersschare van de ME1 zag dat DTS in het begin het (iets) betere van het spel had en druk zette op de helft van onze meiden.

Onze achterhoede, met Do uiteraard op doel en voor haar Sanne, Alissa en Sara stonden echter als een huis en bleken een onneembare vesting. Geen van de dames van DTS bleek de eerste helft in staat om hen voorbij te komen. Werkelijk een genot om te zien hoe de meiden achterin elkaar ‘rugdekking’ verleenden en buffelden voor iedere bal. Super!

Dit gaf het team dusdanig veel vertrouwen, waardoor er ook aan opbouwen gedacht kon gaan worden. De ME1 liet de bal steeds beter rond gaan en kwam meer en meer op de helft van DTS te spelen. Linksvoor Nora bood zich herhaaldelijk goed vrijlopend aan, Lizzy sleurde en bikkelde in de spits als afleidingsmanoeuvre voor de over rechts goed opkomende Fré en vervolgens kwamen ook Ruth en Joyce geregeld in de goede positie om kansen te creëren. Uiteindelijk was het eerst Fré die met een slim puntertje de keepster van DTS het nakijken gaf en de meer dan verdiende 1 – 0 aantekende.

Bij een goed genomen corner van Nora belandde de bal voor de voeten van de mee op gekomen Alissa die zich geen moment bedacht en met een onovertroffen “hakkie” de keepster van DTS versteld deed staan… de 2 – 0 was een feit en wat een unieke goal!

Kort voor rust was het vervolgens nog een wel heel koelbloedige Ruth die de 3 – 0 scoorde na goed voorbereidend werk van achteruit. Met een toch wel enigszins geruststellende voorsprong zocht de ME1 de kleedkamer op, waarna de ‘reporter’ sportpark Damphegeest helaas ‘moest’ verlaten om op tijd naar een andere wedstrijd te kunnen rijden. Achteraf bleek maar weer dat de wedstrijden van de ME1 meer dan de moeite waard zijn om naar te blijven kijken, want DTS wist - naar ik heb vernomen - na rust toch echt drie keer te scoren…., waarbij de scheidsrechter 1x niet zag dat Do de bal eigenlijk achter de lijn oppakte…. Uiteindelijk maakte dat ook niet uit, want onze meiden wisten in de 2e helft het doel van DTS ook nog een keer te vinden, waarmee een prima 4 – 2 einduitslag werd genoteerd.

Meiden, met deze uitslag passeren jullie DTS op de ranglijst en staan jullie op een keurige 6e plaats én daarmee ook in het fameuze linkerrijtje! De weg omhoog wordt door jullie iedere week verder doorgezet en de supportersvereniging is benieuwd of dat komende zaterdag
– uit – tegen Schagen ook weer zo zal zijn. We kijken er nu al weer naar uit!

Erik