DE STOOM IS NOG LANG NIET VAN DE KETEL

Limmen MO11-1

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 05

25 oktober 2014 9:00

Afgelopen Zaterdag mochten de meiden van ME1 in alle vroegte (en nog donker) om 08:00 uur verzamelen op onze thuis basis.

De kraker tegen de nummer 4 van de competitie stond op het program en het beloofde gezien het spel van voorgaande weken een kraker te worden. De meiden komen al meer op stoom.

Het was voor de technische staf even afwachten hoe de hoofdjes stonden want na de inspannende techniek training van de avond ervoor was de verwachting dat de dames al flink uitgeput zouden zijn.

Maar alles behalve dat, er stonden 9 meiden te trappelen en over de supporters maar niet te spreken. Ik denk zelf dat er al voorbereidingen voor spandoeken getroffen worden.

Helaas is Michelle nog geblesseerd, maar in het vorige verslag van Erik konden we al lezen dat er hard gewerkt  word aan een spoedig herstel.

We hebben zelfs begrepen dat haar afwezigheid vandaag ook te maken heeft met een selectie voor een mascotte voor de dames, maar zullen we zien. (Erik, als je nog namen nodig hebt. Er zijn diverse opties door de dames ingebracht)

Bij aankomst op het mooie complex van Kolping Boys werd al gelijk duidelijk dat deze tegenstander er alles voor over had om de dames van ME1 uit hun concentratie te halen, want er werd aldaar besloten dat de dames hun kleedkamer mochten delen met een andere (voor ons onbekende) tegenstander.

Maar dit gaf juist een extra boost. Als je zag hoe de dames uit de kleedkamer kwamen… er stond wat te gebeuren vandaag !!

Na een goede peptalk en het toekennen van de juiste plekken van de coach Wendy kon de wedstrijd beginnen.

Vanaf de eerste minuut was zichtbaar dat deze 2 teams aan elkaar gewaagt waren, en onze meiden stonden er vanaf de eerste minuut. Complimenten.

Do wist als keeper samen met haar vaste achterhoede bestaande uit Alissa, Sara en Sanne  vanaf minuut 1 alles te controleren en met Fré als spelverdeler er net voor kwamen er vanaf het eerste moment al mooie dingen naar voren.

Met de altijd scherpe Joyce, Nora en Ruth in de voorhoede stond het elftal stevig en vast en werden er door mooie passes en samenspel  over en weer kansen door beide partijen gecreëerd.

Met Lizzy nog op de bank (mocht in de wissel beginnen) kon een ieder zien dat het vandaag op het B veld van Kolping ging gebeuren

Over en weer kwamen al meer kansen en uiteindelijk in de 17e minuut wist Kolping de score te openen (door veel geluk). 1-0

De dames van Limmen lieten zeker hun koppies niet hangen en het leek wel of dit even nodig was, want wat we daarna te zien kregen…… grote klasse. Ik weet niet of het de extra ingelaste techniek training van gisteravond geweest is maar we hebben zo’n beetje alles gezien wat in het voetbalwoorden boek voorkomt. Kappen, draaien, dribbel, poorten het hield niet op.

Alle supporters welke weer met vele aanwezig waren zagen Limmen al meer kansen creëren en nog beter worden.

Tijdens de rust was het voor een ieder even genieten want in de kleedkamer naast ons werd door de trainer van de tegenstander dusdanig hard gesproken dat een ieder letterlijk kon verstaan dat hij zwaar onder de indruk was van de dames van Limmen ME1.  (Wat mij opviel was dat iedereen even stil was…. Zullen we dit ook proberen tijdens de training HAHA)

De 2e helft beloofde wat te worden en inderdaad vanaf minuut 1 stonden jullie er allemaal. Wendy wist de wissels zo toe te passen dat we continu op alle plekken zeer goed voorzien waren.

De technische acties welke we in de 1e helft al zagen werden nog verder opgepakt en deze werk aangevuld met tactische acties. Al met al compleet voetbal.

Opkomende spelers vanuit de achterhoede en doorschuivende speler vanaf het middenveld. Rushes van voor naar achter met als klap op de vuurpijl een actie van Sara waar zeker weten het gehele weekend nog over gesproken wordt op het terrein van Kolping.

Vanaf haar eigen doel dribbelend via de linker zijde al kappend, en draaiend (tussendoor nog een paar tegenstanders voorbij) tot de achterlijn van de tegenstander. Helaas werd de mooie voorzet niet afgerond, maar man man wat een actie.

U leest het al, de kansen werden groter en groter, maar ik kan niets anders doen dan de achterhoede (en vooral keeper) van kolping een compliment geven want wat hebben die een aanvallen tegen gehouden.

Je voelde dat er wat ging gebeuren alleen hoe konden onze dames deze achterhoede uitschakelen. Nou het gebeurde. Na een mooie aanval via de linker kant kwam de bal na enige benen te hebben geraakt in 1e op een meter of 12 (volgens mij was het 20!) vanaf de keeper voor de benen van Sanne, zij twijfelde geen seconde en haalde koelbloedig en scherp gericht uit. 1 – 1. De blijdschap welke na deze bevrijdende goal zagen was niet te beschrijven, dit hadden ze nodig.

Met nog een minuut of 5 te spelen wisten de meiden dat er wat te halen was in Alkmaar, maar helaas de achterhoede van Kolping wist continu met veel kunst en vlieg werk de bal weg te werken en uiteindelijk floot de scheids af.

Meiden wat wij vandaag gezien hebben kan ik niet anders beschrijven als een top prestatie. Jullie stonden als een team. Alle ballen werden op mooie manieren behandeld. Alles wat in de trainingen wordt besproken en uitgelegd was zichtbaar en het is bijna jammer dat we geen 2x in de week een wedstrijd spelen want ik heb er alweer zin in.

Volgende week ontvangen we om 09:00 uur DTS ME1 op ons eigen mooie complex en om af te sluiten met de woorden van onze vaste reporter De meiden zijn nog steeds op stoom !! Houd dit vast.

Paul