ME1 komt op stoom!

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 05

18 oktober 2014 9:00

Ramon Twisk mentor: Thijs Groot

Twee weken geleden zette de ME1 de lijn naar boven al in door de tweede helft tegen de girls van Reiger Boys ME1 ‘winnend’ af te sluiten. Helaas was ik er zelf niet bij aanwezig, maar via de groepsapp werden de ontwikkelingen in het Heerhugowaardse met belangstelling gevolgd. De eerste helft wist Reiger Boys weliswaar vier keer te scoren, maar kwam na rust ME1 op dreef en wisten wij de 2e helft met een 0 – 1 “winst” af te sluiten. Een prestatie van formaat tegen één van de koplopers in onze competitie.

Ondanks een week zonder competitieprogramma wisten de meiden van ME1 afgelopen zaterdag op sportpark Dampegheest de - in Heerhugowaard al ingezette - stijgende lijn naar boven vast te houden en was deze keer VIOS-W ME1 uit Warmenhuizen het “slachtoffer”. Daar waar tegen Reiger Boys de eerste helft nog voor de tegenstander was, was het zaterdag ME1 die direct vanaf het eerste fluitsignaal de boventoon voerde… en hoe!

Helaas is Michelle nog steeds geblesseerd aan haar knie, maar wordt er hard gewerkt aan haar spoedige rentree, want ze wil het liefst geen minuut missen van de wedstrijden van ME1. Daarom komt ze wel steevast kijken en haar teammaatjes aanmoedigen. Zo zag zij afgelopen zaterdag dat keepster Do er op de schaarse momenten dat VIOS-W gevaarlijk werd er weer als betrouwbare sluitpost stond en de ballen klemvast pakte. Voor het overige had Do deze week niet veel te doen, omdat de rest van het team de druk op het doel van VIOS-W wist te zetten en de speelhelft van ME1 maar weinig werd betreden. Met goed combinatievoetbal (het publiek heeft super veel één – tweetjes gezien) wisten Sara, Lizzy, Sanne en Alissa de bal richting de voorhoede te krijgen, waardoor Ruth, Joyce, Fré en Nora veelvuldig in de gelegenheid waren om gevaar voor het doel van VIOS-W te stichten.

Al na 5 minuten was het Ruth die – via de keepster – met een mooi schot de 1 – 0 liet noteren, waarna vervolgens het scorend vermogen van Nora naar hartenlust kon zegevieren. Tussen minuut 15 en 21 wist Nora – met dank aan haar medespeelsters – tot drie keer toe koelbloedig af te ronden, waarmee zij een onvervalste hattrick produceerde! Maar daarmee was de koek nog lang niet op voor de ME1, want nadat de meiden na een 4 – 0 ruststand de kleedkamer weer uitkwamen, gingen zij onverdroten verder…

Met werkelijk oogstrelend voetbal kwam ME1 in de 2e helft volledig op stoom en bleven de meiden goed naar elkaar overspelen, waardoor – naast nog een legio aantal kansen – uiteindelijk Joyce en Ruth ieder 2x wisten te scoren, Nora zelfs haar 4e doelpunt van de dag liet aantekenen en het slotakkoord voor Fré was die de 10-0 (!) scoorde. Het publiek was uitzinnig en stond “op de banken” Met deze mooie overwinning stoomt ME1 op naar plek 9 op de ranglijst en is het vizier naar boven gericht.

Meiden, we hebben weer volop van jullie genoten en we zien jullie iedere week nog beter gaan voetballen! Ik heb begrepen dat de meer dan enthousiaste trainersstaf de trainingsintensiteit zelfs gaat opvoeren door nog meer trainingsuren in te roosteren en dat jullie komende vrijdag zelfs een heuse techniektraining zullen krijgen van een aantal experts, dus dat belooft weer veel spektakel voor komend weekend! Dan staat de uitwedstrijd tegen de op plaats 4 staande Kolping Boys uit Alkmaar op het programma. De supportersvereniging heeft er het volste vertrouwen in dat jullie ook hier weer een mooie wedstrijd zullen laten zien, want de ME1 is op stoom geraakt en begint een goed geoliede voetbalmachine te worden, waar iedere tegenstander voor moet oppassen!

Erik