Limmen laat langs Alcmaria in tumultueus treffen

Limmen 1 (zon)

Alcmaria Victrix 1 (zon)

3e klasse B

20 november 2022 14:00

B.G.P. de Wit

Sportpark Dampegheest
Dampegheestlaan 2
1906WB
LIMMEN
tel. 072-5051650

Nog steeds heeft Limmen het volle pond uit acht wedstrijden. Het team van coach Bas IJsselstijn pakte in een wedstrijd met opstootjes, een rode kaart en een afkoelingsperiode toch nog het volle pond tegen Alcmaria Victrix door een laat doelpunt van topscorer Stan Donker.

Alcmaria Victrix was onbevangen aan de wedstrijd begonnen en bood in de eerste twintig minuten goed partij vond coach Jos Karel. ,,Limmen kreeg wel wat kansen, maar we hielden ons prima staande.” Het duel ontspoorde volledig rond de 25e minuut. De doorgebroken Nick Kleefman van Alcmaria werd een halt toegeroepen door Jaap Menick van Limmen en die kreeg de rode kaart voorgeschoteld. In alle hectiek ontstonden er diverse opstootjes en werden de teams naar de kleedkamer gedirigeerd voor een afkoelingsperiode. De arbiter kwam de teams weer halen, maar hij bleek ook Dimaggio Senchi in de kleedkamer een rode kaart te hebben gegeven na een vermeende slaande beweging. ,,Ik heb het niet precies gezien”, zei coach IJsselstijn, die verder vond dat Limmen de wedstrijd in de eerste fase al naar zich toe had moeten trekken. ,,Alcmaria te lang in leven gehouden”, vond de coach.

Met tien tegen tien was het Limmen dat het initiatief had, maar slordig met de kansen omsprong. ,,Gelukkig hebben we Stan Donker”, zei een opgeluchte IJsselstijn. De topscorer kopte een voorzet van Nino Peemen prima binnen in de 83e minuut. Alcmaria gaf zich niet gewonnen. ,,Vlak voor tijd kregen we nog twee grote kansen”, zei trainer Karel. ,,Maar hun keeper had twee geweldige reddingen.” Het bleef spannend tot het laatste fluitsignaal. ,,Terechte zege”, aldus IJsselstijn. ,,We hadden het eerder moeten beslissen.” Trainer Jos Karel berustte in de nederlaag, maar sprak zijn trots uit. ,,We hebben ons tactisch plan prima uitgevoerd, elke speler heeft het prima gedaan. De rode kaart van Senchi breekt ons op in dit duel. Ik denk dat we met elf tegen tien een grote kans hadden gehad op een overwinning.”

Limmen - Alcmaria Victrix 1-0. Doelpuntenmaker: Donker.

Bron: Noordhollands Dagblad