Prima bekerwinst van Limmen 2

LIMMEN

Limmen 2 - Sporting Krommenie 2
de Kermiswedstrijd!!🍺
Na een 4-1 nederlaag tegen HSV moest de kermis extra energie en motivatie geven. Sporting had zijn 1ste wedstrijd tegen Uitgeest verloren. Sporting was vorig jaar ook de tegenstander in de 2e klasse waar limmen glansrijk kampioen werd.
09:45 uur verzamelen op Dampegheest bleek voor Vince lastig. Vince is ook nog niet waargenomen. De prijsverhogingen zijn ook op de vereniging voelbaar. Tijdens de bespreking was er geen koffie want die moest door de spelers gekocht worden. We konden er bijna op kauwen, misschien hielp het tijdens de wedstrijd. Bij het praatje vooraf was Andre afwezig. Die zit nog te genieten op vakantie. Gelukkig was Geertje weer aanwezig om de totaal overbodige teksten uit te spreken. Geertje had nog nooit verloren tijdens de kermis. Deze reeks werd met een jaar verlengd. Ook de nieuwe hoofdtrainer en José waren erbij om het plan te bespreken.
Opstelling: barthez, Milan, Thomas, joost (C), Jordy.
Middenveld: Wester, Lasse, Dirk.
Voorin: Rick, Milan, Vincent.
Het kampioensteam is aardig intact gebleven. Een paar talenten mochten meedoen met de kampioenen. Spanning was van de gezichten af te lezen. Wissels: Bas, Thierry, Rox en Matthé.
Vanaf minuut 1 was limmen dominant en dreigend. Goed tikwerk en de bal ging lekker rond. De toeschouwers hadden heerlijk weer en werden getrakteerd op een mooie show. Milan de goede had het bord op zijn kop gelezen want die stond alleen maar rechtsbuiten. Laatste keer dat hij daar stond was nog zonder buitenspel want dat begreep hij niet echt. Eerlijk is eerlijk, Milan had enorm veel energie, blijkt dat hij niet naar de kermis was om fit te zijn voor de wedstrijd. Wat een klasse. De vaste rotten van 2 waren sowieso in vorm. Doelpunten in de eerste helft waren gemaakt door Rick Glorie, Jordy en Vincent 2x!. 4-0 met rust. Sporting kwam er niet aan te pas. Barthez heeft nagenoeg niks te doen gehad. 1 belangrijke redding. De kwaliteiten van Wester en Lasse op het middenveld waren duidelijk zichtbaar. Met een precisie en rust werd er opgebouwd. Verder waren er grote mogelijkheden om de score uit te breiden. Dirk was van 5 meter afstand heel dichtbij. Maar hij hupte over de bal ipv de bal te raken. Vader Nico zag het met lede ogen aan.
In de rust werd er gewisseld. Bas, Rox, Thierry en Matthé kwamen het veld in. Bas zijn eerste balcontact had gelijk een goal kunnen zijn. Deze belandde bijna in het stet. Een mooie aanval en een geweldige voorzet kwam bij Bas. Bas had in gedachte al gescoord. Zijn voet bepaalde anders.
Meer kansen kwamen er. Aanvoerder Joost zag dat er iets moest gebeuren en ging met de corners mee naar voren. De eerste corner van Vincent rolde bij de eerste paal tegen de voeten van de tegenstander. Zijn 2e corner was perfect. Vader michel en vriendin Julia klapte en schreeuwde van blijdschap. Bij de 2e paal stond Joost om kiezelhard in te koppen. Het net trilt nog steeds. Vader Theo zag na 25 jaar lidmaatschap zijn zoon voor het eerst scoren in het goeie doel. 5-0 was tevens de eindstand.
Laten we deze winst vieren met een biertje van hoofdtrainer Bas! Onze hoofdsponsor Jos Zandbergen was ook trots en liet Aron bier brengen om ons te feliciteren!
Iedereen een fijne kermis!