W(D)Oman of the match

Limmen MO11-1

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 05

20 september 2014 10:00

Zaterdagochtend vertrok een grote ME1 delegatie al vroeg op de fiets richting Heiloo voor de uitwedstrijd tegen De Foresters ME1. Ondanks een mistige start beloofde het een mooie dag te worden. Keurig op tijd aangekomen op het prachtige sportcomplex van De Foresters kwamen Joyce en Do “ingevlogen” met de auto en ondanks dat zij een zichtbaar onrustige nacht hadden gehad op een of andere pyjamaparty, stonden ook zij fris aan de start. Terwijl de meiden zich in gereedheid brachten voor de wedstrijd genoot de supportersvereniging van ME1 van een heerlijk (porseleinen) kopje koffie in huiskamersfeer in de Heilooër kantine, die eigenlijk de naam kantine niet mag dragen. Een schitterende entourage om de zaterdagochtend goed te beginnen…

Daar we sinds vorige week weten dat (sluik)reclame in verslagen van ME1 is toegestaan, komt het mij voor dat op sportpark Dampegheest ook een mooie taak voor Huis van Binnen is weggelegd en we ons niet hoeven te schamen om daarbij een voorbeeld te nemen aan (de kantine van) De Foresters.

Zo heeft de technische staf van De Foresters naar verluidt een voorbeeld genomen aan de eerdere verslagen van ME1 en de hele week hun trainingen afgestemd op de informatie die zij uit de verslagen hadden opgemaakt. Met enige inhoudelijke terughoudendheid in de komende verslagen moet derhalve vanaf nu rekening worden gehouden, want voor je het weet zullen ook toekomstige tegenstanders hun voorbereiding hierop afstemmen.

Dat het voor de meiden van ME1 tegen De Foresters een zware kluif zou gaan worden, werd op voorhand al enigszins ingeschat, want de trouwe volgers op de voetbal.nl app hadden al gezien dat De Foresters vorige week met 0 – 13 hadden gewonnen. En nu hadden ze ook nog eens het “thuisvoordeel”... Bovendien speelden bij De Foresters wel 5 meiden die al ruim 4 jaar op voetbal zitten, wat overduidelijk te zien was. In de wetenschap dat ze in Heiloo de verslagen van ME1 meelezen, bij deze uiteraard niets anders dan lof over de Forester meiden, die volgens de kenners een heuse titelkandidaat zijn! Desondanks kunnen we ook zeker deze week weer de loftrompet afsteken over onze meiden van de ME1.

De eerste helft werd er keihard gewerkt en uitstekend verdedigd door Sanne, Alissa, Joyce en Sara die in de achterhoede hun taken meer dan uitstekend volbrachten. Voorin werden er ook enkele goede kansen gecreëerd door Ruth, Michelle, Fré en Nora. Deze week was het Do die voor het eerst de taak op zich had genomen om het Limmer doel te verdedigen. Het zit haar overduidelijk in de genen, want ze deed het meer dan uitstekend! Menige doelpoging van De Foresters strandde in de handen van Do die als een welhaast onneembare vesting haar doel verdedigde. Dat De Foresters de 1e helft slechts een handvol keer wist te scoren, moet als goede teamprestatie van de ME1 worden gezien, maar niet in de laatste plaats ook met dank aan Do. In de 2e helft groeide Do nog verder in haar keepstersrol en kwamen De Foresters er bijna – op 2 keer na - niet meer aan te pas. Het was ME1 die meerdere kansen en mogelijkheden wist te creëren, maar helaas bleef het meer dan verdiende doelpunt uit.

De afsluitende penalty’s wisten de meiden van ME1 ruimschoots winnend af te sluiten en was dat een mooie bekroning op een fantastisch keepstersdebuut van Do, die inmiddels al gescout is voor de keeperstrainingen op maandagavond. De tegenstander van volgende week KSV ME2 – indien ook zij dit verslag lezen – moeten blij zijn dat de ME1 elke week wisselt van keepster…. of strooien we hier nu juist zand mee in de ogen…?! We gaan het komende zaterdag thuis op sportpark Dampegheest wel beleven en we hebben er nu in elk geval al weer heel veel zin in!!!

Erik