Enerverend!

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 03

20 september 2014 13:00

Jan Menick mentor: Dick Hageman

Zaterdagmiddag om klokke 13.00 uur floot scheidsrechter Jan Menick op het D-veld voor het begin van de wedstrijd van D2 tegen Sporting Krommenie D2. Het zal allicht aan het prachtige weer hebben gelegen, maar bij deze is een klein vermanend woord aan de supportersvereniging van de D2 wel op z’n plaats, want op een enkele trouwe supporter na was bijna iedereen (want uiteindelijk was de opkomst wel weer meer dan goed!) een paar minuten te laat om de aftrap te kunnen zien. De wedstrijden duren maar 2x 30 minuten en vanaf het eerste fluitsignaal is er wekelijks bij de D2 meer dan voldoende spektakel te beleven – zo ook deze week - dus zorg dat je er (op tijd!) bij bent!!!

Doordat Tristan vorige week bij de D1 met een zeer ernstige enkelblessure is uitgevallen (Tristan heel veel sterkte en beterschap gewenst door een ieder van D2) maakte onze ‘rots in de branding’ in de achterhoede en enige dame Merel afgelopen week haar transfer naar de D1. Merel uiteraard veel succes in de D1 en we zullen je missen!

Door deze transfer moest coach Hans deze week enigszins improviseren en begon hij met een – zoals hij het zelf noemde - “fantasie-opstelling”. Nu was het niet zo dat keeper Michael opeens in de spits stond, maar koos coach Hans wel voor ‘voetballend vermogen’ van achteruit, waardoor in de eerste helft de beide Max -en het hart van de verdediging vormden en op de flanken werden bijgestaan door Wietse en Noud. Het middenveld werd uitstekend gecontroleerd door Pepijn, Joep, Sander en Jari, die op hun beurt voor de aanvoer van goede ballen aan Sam, Job en Gijs in de voorhoede zorgden. Deze aanpak bleek overduidelijk vruchten af te werpen want de eerste helft was de D2 goed in balans. Met meer dan 80% balbezit had de D2 overduidelijk het betere van het spel en kwam Sporting Krommenie er slechts sporadisch aan te pas. Ondanks de krachtsverhoudingen en het feit dat er een doelpunt “in de lucht hing”, werd er de eerste helft helaas niet gescoord en bereikten beide ploegen met een 0 – 0 stand de rust.

Omdat door de eerder gememoreerde transfer van Merel de D2 een speler minder tot hun beschikking had, was Sven Hollenberg uit de D3 bereid gevonden om – na de eerste helft nog in Akersloot tegen Meervogels te hebben gespeeld – ruimschoots op tijd (hij wel dus...:) “over te vliegen” om de 2e helft zijn verdedigende krachten te tonen bij de D2 en dat deed hij meer dan goed! Bedankt, Sven!

Vol vertrouwen werd begonnen aan de 2e helft, waarin een vergelijkbaar spelbeeld was te zien als in de 1e helft. De supporters genoten van een goed voetballend en aanvallend D2, die het betere van het spel had. Zoals het dan wel vaker in het voetbal gaat, weet de onderliggende partij tegen de verhoudingen in te scoren of zelfs de wedstrijd winnend af te sluiten. Op zondag was De Klassieker Feyenoord-Ajax daar een goed voorbeeld van.

Sporting Krommenie wist in de 2e helft een paar keer levensgevaarlijk te counteren en –ondanks dat Michael bij twee van dergelijke counters met ‘wereldreddingen’ zijn doel schoon hield – wisten zij toch tegen de verhoudingen in op een 0 – 2 voorsprong te komen. Toch liet de D2 het er niet bij zitten en kreeg kort voor tijd een penalty, die door Max H. onberispelijk werd ingeschoten. Met nog een paar minuten op de klok zette de D2 nog eens een paar keer goed aan en resulteerde dat in de slotseconde nog in een gevaarlijke corner maar de meer dan verdiende gelijkmaker bleef helaas uit.

De supporters vatten de wedstrijd in één woord samen als ENERVEREND (dat was het zeker!) en kijken nu al weer uit naar de loodzware wedstrijd van komende week, uit tegen de koploper De Foresters D2. Na een goede warming up op de fiets naar Heiloo ben ik er van overtuigd dat we het met eenzelfde inzet en passie als deze week het de koploper op z’n minst erg lastig zullen gaan maken en sluit ik verrassingen zeker niet uit. Mannen, zet ‘m op!

Erik