Noorderlicht, (sluik)reclame en koude douche

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 05

13 september 2014 9:00

Thomas Aardenburg mentor Aad Meijer

In het weekend dat heel Nederland in de ban was van het Noorderlicht, werd op vrijdagavond heel Limmen al opgelicht door het traditionele jaarlijkse vuurwerk van de Limmer-kermis. Zaterdagochtend werd het B-veld van sportpark Dampegheest ook nog eens fel verlicht door de komst van een nieuwe ster aan het firmament...

De meiden van ME1 worden vanaf dit weekend versterkt met de komst van Lizzy Kleverlaan.

Lizzy, welkom bij “de club” en we gaan er een mooi seizoen van maken. Haar debuutwedstrijd werd in grote getale bezocht door de hondstrouwe supportersvereniging van de ME1 en ook vader Jan kon kort na het openen van de zaak - het mooiste autobedrijf van Limmen! - gelukkig tijd vrijmaken om de eerste schreden van Lizzy op de groene zoden te aanschouwen.

De ME1 - met deze week Michelle op doel – speelden tegen de meiden van Berdos ME1 uit Bergen. Omdat beide teams een brede selectie hadden bestaande uit ieder 10 kanjers, werd er door de teamleiding besloten om in een 8 tegen 8 opstelling de strijd aan te gaan. Daardoor werd de altijd hardwerkende linksback Sara op de mid-mid positie geposteerd, die als verbindende schakel fungeerde tussen Do, Joyce, Lizzy en Sanne in de achterhoede en Fré, Ruth, Alissa en Nora in de voorhoede.

Onder de stralende najaarszon werd er door de meiden hard gewerkt en goed verzet geboden tegen de sterke dames van Berdos. Een paar meiden van Berdos waren wel heel erg effectief, maar dat nam niet weg dat ook de ME1 in de eerste helft een aantal wapenfeiten had. Zo was het Ruth in de 16e minuut die een wereldkans zag worden gekeerd door de uitstekende keepster van Berdos en waarna Fré in de rebound helaas net mistte. Kort daarna was het alsnog Fré die voor rust de welverdiende treffer voor ME1 op het scorebord wist te zetten. Dat Berdos voor rust een handvol kansen wist te benutten deed daar uiteraard helemaal niets aan af.

Zo ging de ME1 na rust vol goede moed verder en werd er gestreden om iedere bal. Dit leidde nog tot een schitterend afstandsschot van Fré die bijna in de kruising belandde en tot diverse uitbraken van Nora over de linker flank die keer op keer helaas op de keepster van Berdos stuitte, waardoor ME1 in de 2e helft niet meer tot scoren wist te komen. Ondanks dat heeft het publiek meer dan genoeg doelpunten gezien en hebben we volop genoten van het mooie weer en de inzet en het plezier van de meiden van ME1.

De eindstand voelde voor de meiden ook geenszins als spreekwoordelijke koude douche, want voordat het kermisterrein door de meiden onveilig kon worden gemaakt, namen ze allen nog een koude douche voor ALS. De eerste competitiewedstrijd is hiermee een feit en kijken we alweer uit naar de eerstkomende uitwedstrijd tegen De Foresters ME1. Bij mooi weer wil de technische staf bij wijze van warming-up op de fiets richting Heiloo, dus houdt de app in de gaten.

Fijne kermis en tot volgende week!

Erik