Voice of Holland nekt D2

Velsen D2

D-pupillen, D2, Groep 2 76

6 september 2014 12:30

In een week waarin de wereldkampioen voetbal verliest. De nummer drie, Nederland, ook  slecht presteert tegen Italië en tot overmaat van ramp The Voice of Holland begint, zijn de omstandigheden lastig. Dat merkte Limmen D2 in Driehuis, waar de club Velsen ligt.

Met zo’n  verwarrende locatie - een club noemen naar een gemeente waarin de club niet ligt - staat elke tegenstander op achterstand.

Zo ook zaterdag. Limmen D2 begon niet scherp aan de laatste bekerwedstrijd.  Wat een leek meteen ziet, is dat er veel potentie (veel voetbal, zeggen de kenners) in het team zit. Achterin had coach Hans voor keeper Michael, Sander, Merel, Max H en Noud geposteerd. Dit zijn allemaal spelers die het van het positiespel, timing en spelinzicht moeten hebben. Een fijne voetballende verdediging voor een dito keeper. Michael kreeg in de rust al complimenten van fans van de tegenpartij.

Op het middenveld waren de combinerende mannen te vinden met Joep, Pepijn en Jari. Voorin had trainer Hageman Gijs, Job en Wietse neergezet. Twee invallers Sven en Carlos versterkten het team nadat Sam (uitgeleend) en Max K (iets met paarden) afwezig waren.

Op papier was er niet veel mis met de opstelling. In de praktijk wel. Het leek wel of alle spelers aan het wachten waren tot de stoelen in Driehuis zouden draaien. Er werd heel veel gerend - deinzet is altijd goed bij D2 - maar de bal deed te weinig werk. De pasjes kwamen niet vaak genoeg aan.

Symptomatisch voor de wedstrijd was een actie van spits Gijs in de eerste helft. Ergens bij de middenveld ontvangt hij de bal. Hij neemt hem flitsend aan. Meteen gooit hij er een schaar uit en haalt de bal nog onder zijn voet door. Helaas struikelt hij ook een beetje in de actie en ziet een geel shirt er met de bal van door gaan. Het was zo’n wedstrijd. De meeste acties voorin, ook van Job en Wietse, bleven telkens net hangen.  In de verdediging kwamen door onnauwkeurigheden net iets te veel sprintduels voor. Niet handig met de snelle spitsen in Driehuis. Het middenveld werkte keihard, maar had moeite om de bal bij de spitsen te krijgen.

Toch is D2 een fijn team. Wanneer in de wedstrijd alleen de doelpunten werden geteld die niet door fouten waren ontstaan, dan was deze wedstrijd geëindigd in een 1-1 gelijkspel. Velsen scoorde een mooie kopbal uit een corner. Limmen had een mooi doelpunt na een flitsende combinatie tussen Pepijn en Carlos. De laatste bereikte met een scherpe voorzet de instormende Jari die lekker binnen schoof.

De andere doelpunten tellen niet,want die ontstonden niet door goed spel van de tegenstander, maar door foutjes van ons. Helemaal niet erg, zo weet iedereen. De bekerwedstrijden zijn oefenwedstrijden die niemand serieus neemt. Limmen gebruikte de wedstrijd om ingespeeld te raken. De teamgeest zit er al prima in. Niemand zeurde of klaagde over tegenvallers tijdens de wedstrijd. De mouwen worden opgerold en D2 voetbalt lekker door. De sfeer in de kleedkamer is goed en dat is goud waard.

Zelfs na een korte nacht na The Voice werd er tot het laatst gestreden.  Coach Hans probeerde met een Van Gaal-achtige wissel 20 seconden voor tijd de tegenstander nog te ontregelen. Hij hoopte waarschijnlijk op een ‘Krul-effect’.

Wanneer de D2-spelers volgende week ietsjes eerder naar bed gaan, de Red Room uit hun hoofd zetten, dan wacht D2 een prachtige competitie.

Ferry