Uitstekende competitiestart voor Limmen

Wandelweg 16
1521AG
WORMERVEER

Saenden 2 - limmen 2 competitiewedstrijd!!!
Eindelijk! Na al die jaren en al die trainingen en oefenwedstrijden. Nu waren we er klaar voor. Zowel limmen als Saenden hadden de bekerwedstrijden slecht beleefd. Nu dan voor het echt! Verzamelen om 09:30 in de tribune bij Vv limmen. Iedereen op tijd. Gespannen kopjes. Jesse kwam rechtstreeks uit Parijs met 6 verse croissantjes die allemaal in zijn buik verdwenen. Tactiek en opstelling werden bepaald.
Op naar Saenden, warming up naast het veld op een stukje groen. Maar het weer was top, 17-18 graden, beetje vocht en nattigheid op de grassprieten. Het voelde goed. We wisten dat het nu voor het echt was. Jesse op doel, Bas, kent, joost, Jordy. Middenveld Matthé, dirk en rik. Voorin Vince, Sten en Paul. En wat een bank: dennis, rox, Vincent, thijs en Rick. Manmanman.
De scheids was te laat op het veld. We hebben veel slechte scheidsrechters gehad. Maar een scheids die te laat kwam, scoorde al weinig punten. Dit maakte hij natuurlijk waar in de wedstrijd.
Het begin was zenuwachtig, tuurlijk na 2 jaar! Saenden kreeg een goede kans op de 1-0 maar Jesse stond goed! Na 15 minuten was het duidelijk, limmen gaat scoren en limmen gaat winnen. Na 3 grote kansen van limmen was het raak door Matthé. 1 van de vele mooie aanvallen kwam door een schot van Paul via de keeper voor Matthé op de 5 meter. Koeltjes werd deze gemaakt. Maar het had toch al 0-3 moeten staan. Saenden had de eigenschap om snel opgefokt te raken iedereen behalve zichzelf de schuld te geven. De scheids was slecht, maar trapte niet in het gemekker van Saenden.
Limmen speelde goed. Echt goed. Opbouw, overzicht en ook de loopacties waren subliem. Ik denk dat we na 45 min op 0-6 moesten staan maar het werd 0-2. De 0-2 werd afgemaakt door Sten. Vele aanvallen gingen via rechts en werden voorgegeven op de spits op linksbuiten. Sten kon dit klusje mooi klaren. Helaas vielen er meer kaarten dan doelpunten. Een mooi voorbeeld was dat de aanvoerder van Saenden een vrije trap wilde. Dit gebeurde niet en richtte zijn woede op joost af. Hij transformeerde bijna in een Hulk bij een actie waar hij zijn zin niet kreeg. Gelukkig bleef limmen slim en verstandig.
In de tweede helft kon limmen uitbouwen naar een 0-3. Weer was Sten uit eindstation. Na een goeie uitbraak van limmen weer via rechts. Sten was een niet te houden aanvaller die zijn waarde showde. Limmen kreeg nog een pingel tegen door een zeer zeer diep triest en slecht beslissing van de scheids. Hij zag hands. Alleen als de aanvallende partij hands maakt, is het geen pingel maar een vrije trap voor limmen. Deze scheidsrechter dacht er anders over en bracht heel even spanning terug, 3-1.Dennis werd ingebracht en dan weet je dat het rennen geblazen wordt. Alleen Saenden was bezig met duwen trekken en schoppen. En omdat de reclameborden op 1 meter van het veld stonden was een ongeluk snel gemaakt. Dennis sprintte met 50km/h naar het doel. Maar via de zijlijn kwam er een duel waar dennis richting de reclameborden werd geduwd. Zo hard dat hij geblesseerd raakte en waarschijnlijk lang uit de roulatie is.
Jesse heeft bijna 3 assists gemaakt door zijn dynamiet schoten. Wat een geweld zit er in zijn benen. Hierdoor kwam limmen telkens op gevaarlijke momenten te staan. Ook de 1-4 door Rik. Een pegel van Jesse, Sten liep uit de rug weg. En 1 op 1 met de keeper zag Sten het overzicht en speelde de perfect spelende Rik in die met gemak de 1-4 kon binnentikken. Hierna volgde nog een dozijn aan kansen, maar de 3 punten waren binnen.
Mooie momenten waren toch wel:
Dirk die na 2 jaar de 90 minuten vol maakte.
De supporters die kwamen kijken.
Rox die weer na een lange afwezigheid zijn kwaliteit aan de wereld kon laten zien.
Ik ga nu met mijn zoon naar AZ toe. Maar ik heb genoten van limmen en ik ben ervan overtuigd dat dit een mooi jaar wordt.
DoelPuntenmakers:
Matthé x
Sten xx
Rik Seignette x
Geweldig mannen!!
Volgende week blaadje bier van ronald schilder die geen enkele keer zijn vlag heeft hoeven opsteken. Hulde!!
Ik ben trots op jullie!!
Groetjes van geertje🍺🍺