DUBBELSLAG VOOR LIMMEN 1 EN 2 IN WORMERVEER !

Saenden 1 (zon)

Limmen 1 (zon)

26 september 2021 14:00

J. Wals

Sportpark Saenden
Wandelweg 16
1521AG
WORMERVEER
tel. 075-6216037

Een uitstekende seizoens-opening afgelopen zondag voor zowel Limmen 2 als het vlaggenschip van het mooie dorp !

Limmen 2 trad ’s-morgens aan tegen Saenden 2 en wist met een 1-4 overwinning het goede voorbeeld te geven aan de spelers van Limmen 1, die om 14.00 uur de strijd tegen Saenden 1 aan moesten gaan. Mede door de versterkingen die deze ploeg aan het begin van het nieuwe voetbalseizoen had gekregen en het openlijk uitspreken van torenhoge verwachtingen , stond ons met een jonge ploeg een pittige uitdaging te wachten…

De thuisclub startte voortvarend en doelman Randy Scheerman diende eenmaal handelend op te treden maar al snel kregen we grip op onze tegenstander en het was Jacco de Jong die in de 13e minuut een fout in de Saenden-verdediging genadeloos afstrafte door met een bekeken schot hun doelman het nakijken te geven. Dit sterkte ons en het was 7 minuten later opnieuw prijs voor ons toen na een prachtige aanval Kalu van der Steen doel trof. Limmen bleef de overhand houden en er kwamen kansen om de voorsprong uit te bouwen. De grootste was voor Jacco vlak voor de rust maar het was de Saenden-goalie die in een 1 tegen 1 situatie als winnaar uit de bus kwam.

Ook na de thee bleef Limmen domineren en regen de kansen voor een grotere voorsprong zich aaneen. Uiteindelijk was het opnieuw Kalu die zijn ploeg beheerst naar een 0-3 stand schoot en hoewel in de slotfase een foutje aan onze zijde door Saenden-speler Micky Hoffs werd afgestraft , was het invaller Sem Winter die met een acrobatische actie de 1-4 eindstand op het scorebord liet aantekenen. Een mooie en dik verdiende overwinning van een sterk spelend Limmen-collectief ! Hulde mannen !

Een teleurgestelde Saenden-trainer René Reijinga liet zich in het dagblad van de Zaanstreek als volgt uit over de wedstrijd:

Een complete off-day , anders kan ik het niet omschrijven” gaf hij aan na de zeperd van Saenden tegen Limmen. De ambitieuze ploeg van Reijinga werd te kijk gezet door het zeer jong team van de bezoekers. “Ik heb bij ons geen enkele voldoende gezien. De credits ook voor Limmen. Een goed elftal dat zeer gedisciplineerd speelt. Vanuit een afwachtende houding kwamen zij er razendsnel uit en dat spelletje beheerste die ploeg heel goed. “Een collectief falen vandaag” , sloot de trainer teleurgesteld af

Allemaal mooi maar vanaf morgen gaat de blik weer volledig op de volgende wedstrijd : de RIJP 1 komt a.s. zondag op bezoek !

Een uitgebreide voorbeschouwing is a.s. vrijdag weer op de Limmen-site te lezen !